جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
چهارشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۶:۰۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تیم لیورپول در مجموع دو بازی رفت و برگشت، با شکست ۵-۲ ویارئال به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید.

به گزارش پیام خبر، در بازی نخست از دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا، تیم ویارئال اسپانیا در ورزشگاه دلا سرامیکا با نتیجه ۳-۲ لیورپول مغلوب لیورپول انگلیس شد تا در مجموع دو بازی رفت و برگشت هم این لیورپولی ها باشند که ۵-۲ پیروز و به فینال فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ این رقابت ها به میزبانی شهر پاریس راه یابند.

در نیمه نخست زیر دریایی های زرد با گل های دقایق ۳ و ۴۱ دیا و کوکلین پیروز به رختکن رفتند اما در نیمه دوم لیورپول چهره هجومی تری به خود گرفت و فابینیو و دیاز در دقایق ۶۲ و ۶۷ دروازه تیم میزبان را باز کردند تا کار به تساوی کشیده شود و در دقیقه ۷۴ سادیو مانه تیر خلاص را بر پیکره ویارئال شلیک کرد تا ۳-۲ یورگن کلوپ و بازیکنانش برنده مسابقه باشند و نخستین فینالیست لیگ قهرمانان لقب بگیرند.

لیورپول در دیدار دور رفت به میزبانی ورزشگاه آنفیلد هم با دوگل ویارئال را شکست داده بودند تا شگفتی سازی های نماینده اسپانیا در مرحله نیمه نهایی به پایان برسد.

دیگر تیم فینالیست لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا از میان تیم های رئال مادرید اسپانیا و منچسترسیتی انگلیس خواهد بود.

کاپو بازیکن ویارئال در دقیقه ۸۵ با گرفتن کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.

سادیو مانه با زدن گل سوم لیورپول به ویارئال با ۱۵ گل زده، بالاتر از دیدیه دروگبا به گلزن‌ترین بازیکن آفریقایی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد.

لیورپول به نخستین تیم تاریخ تبدیل شد که در یک فصل به فینال جام اتحادیه و جام حذفی انگلیس و بازی نهایی لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا راه یافته و این شانس را نیز دارد که در لیگ برتر انگلیس به قهرمانی برسد.

 

کد خبر 188809

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید