شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۸:۱۷
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس از آغاز رزمایش جهادگران فاطمی در فارس خبر داد و گفت: این رزمایش با هدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم در قالب ویژه برنامه‌هایی طراحی شده است که از امروز به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت و 21 هزار نفر در این مدت فعالیت خواهند کرد.

به گزارش پیام خبر،اسماعیل قزل سفلی در جمع خبرنگاران با اشاره به  بیست و دومین سالروز تاسیس بسیج سازندگی به فرمان مقام مظعم رهبری (مدظله العالی) گفت: در این راستا ویژه برنامه هایی را به این منظور طراحی کرده ایم که رزمایش جهادگران فاطمی از جمله آن است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه این رزمایش با هدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم در قالب ویژه برنامه‌هایی طراحی شده است اظهارداشت: رزمایش بزرگ «جهادگران فاطمی» فارس، از امروز آغاز می شود و تا 26 اردیبهشت ماه به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت که برای 700 گروه جهادی طراحی شده بود که بیش از یک هزار و 23 گروه اعلام آمادگی کرده اند و 21 هزار نفر در این مدت فعالیت خواهند کرد و پیش بینی این بود که یک هزار و یکصد برنامه شکل بگیرد و تا امروز 2 هزار و 220 برنامه توسط گروه های جهادی فارس ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه ماهیت و فلسفه این سازمان، ساماندهی، سازماندهی و ایجاد بستر نیروهای داوطلب و جوان برای خدمت رسانی به مردم است، اظهار کرد: محور فعالیت ها در این بستر گروه های جهادی هستند.

قزل سفلی با اشاره به اینکه از میان گروه های جهادی، شوراهای جهادی و مجمع جهادگران استان فارس هم شکل گرفتند، اضافه کرد: این مجموعه برای سازماندهی گروه های جهادی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه عملیات جهادی در سه شکل در حال شکل گیری است که جغرافیایی، پهنه ای و موضوعی هستند، تاکید کرد: چهار منطقه در فارس دارای قرارگاه پهنه ای هستند.

قزل سفلی با یادآوری این مطلب که قرارگاه های جهادی منطقه ای و محله ای هم راه اندازی می شود، افزود: قرارگاه های موضوعی نظیر کشاورزی، تحصیلی، فنی و عمرانی و همچنین قرارگاه قشری نظیر دانش آموزی برای حمایت از دانش آموزان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه نقطه ای نداریم که بچه های جهادی در آن حضور نداشته باشند و یا موضوعی نیست که گروه های جهادی بر آن اشراف نداشته باشند، افزود: گسترش کمی و کیفی گروه های جهادی مورد توجه بوده است و در کشور بیش از 42 هزار گروه جهادی وجود دارد و در فارس بیش از چهار هزار گروه جهادی فعال هستند که در عرصه های مختلف فعالیت دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس اظهار کرد: آبرسانی به 372 روستای فارس توسط گروه های جهادی انجام شده است و برای سه هزار و 208 مددجوی کمیته امداد مسکن ساخته شود که 300 مورد تاکنون احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه در رزمایش خدمات مومنانه 20 نوع خدمت ارائه می شود، تاکید کرد: حقوقدانان جهادی در راستای آزادسازی زندانیان غیرعمد فعالیت می کنند.

قزل سفلی با اشاره به اینکه فرهنگ جهادی در اقشار مختلف ایجاد شده است، افزود: هر شخصی بخواهد به مردم کمک کند، بسیج سازندگی زمینه این مهم را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران نیز یکی از مصادیق جهادگران هستند اضافه کرد: اصحاب رسانه  با توجه به اینکه برای شفافیت اخبار در جنگ روایت ها نقش آفرینی میکنند جهادگر هستند.

قزل سفلی اظهار کرد: افتتاح پروژه های عمرانی و اشتغال، برگزاری اختتامیه جشنواره رسانه ای بهار خدمت، رونمایی از نشریه «منهای نفت»، برگزاری پویش «هزار زندگی» برای ایجاد صندوق های قرض الحسنه و ایجاد اشتغال برای مردم به صورت خرد و خانگی است، از دیگر برنامه های این ایام است.

 

کد خبر 189030

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید