جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۸:۳۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه

دبیر علمی سومین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر»:

برگزاری سومین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز

دبیر علمی سومین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» از برگزاری این همایش به صورت کشوری خبر داد و گفت:دور اول این همایش بین حوزه های شیراز و فارس بود و دور دوم به یادبود آیت الله ایمانی به صورت منطقه ای برگزار شد.
به گزارش پیام خبر،حجت الاسلام حمیدرضا حدائق، در نشست خبری با اشاره به اینکه سومین همایش با درایت نماینده ولی فقیه در فارس شروع به کار کرده است، گفت: شروع این همایش با درایت امام جمعه فقید شیراز مرحوم آیت الله ایمانی شروع به کار کرد.

دبیر علمی سومین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر با اشاره به اینکه این همایش به صورت کشوری برگزار می شود، تاکید کرد: دور اول این همایش بین حوزه های شیراز و فارس بود و دور دوم به یادبود آیت الله ایمانی به صورت منطقه ای برگزار شد.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز با اشاره به اینکه شورای علمی همایش تشکیل شد، اظهار کرد: در شورای علمی برای تعیین محورها و موضوعات همایش بررسی انجام و همایش دور سوم از نظر اساتید کشوری هم استفاده شد.

حجت الاسلام حدائق با بیان اینکه حضرات آیات اعظام مکارم شیرازی و مرحوم علوی گرگانی (ره) برای برگزاری این همایش تشویق کردند افزود:برای این همایش پیش نویش موضوعات اصلی تدوین و برای هیئت امنای ارائه و دغدغه های هیئت امنای همایش هم احصا شد.

وی با اشاره به اینکه در نقشه آخرالزمانی بسر می بریم و یکی از آیات مهدوی در قرآن کریم اشاره به حکومت مهدوی دارد و بیان این نعمت هدایت بشریت به دست پیامبران (ع) و ائمه (ع) اشاره شده است، اظهار کرد: سرنوشت این دوران به دست امام زمان (عج) رقم می خورد.

حجت الاسلام حدائق با یادآوری این مطلب که بخش انتظار در زمینه تالیف، تحقیق و پژوهش ها باید وجود داشته باشد، تاکید کرد: این همایش چهار محور دارد که «هویت ملی طلبه انقلاب از دیدگاه امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی)»، «حوزه زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی (عج)»، «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین بر اساس آیات و روایات» و «بررسی مبانی انقلاب گری بر اساس قرآن و روایت» محورهای این همایش است و محور دوم محور اصلی است که «نقش حوزه در دکترین مهدویت»، «تربیت طلبه منتظر باید ها و نباید ها»، «موانع جهانی سازی مهدویت و راهکارهای مقابله با آن»، «نقش انقلاب اسلامی در نهضت ها و جنبش های استعمار ستیز جهان»، «نقش حوزه در جهانی سازی تفکر مهدویت» و «بررسی مقایسه انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های جهان» از ریز موضوعات محور دوم است.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به شرایط ظهور حضرت و موضوع رهبری واحد، طرح و برنامه، یاران در صحنه و پذیرش عمومی باید مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: نقش امامزادگان استان فارس در احصا ارزش ها و تفکر اسلامی و برکات وجود این امامزادگان و همچنین سیره علما فارس در احیای تفکر انقلابی از دیگر از موضوعات ویژه همایش است چرا که باید به بزرگان و شخصیت های علما فارس باید پرداخته شود.

حجت الاسلام حدائق افزود: چند پیش همایش هم برگزار خواهد شد و از سایت و پوستر همایش هم در ماه مبارک رمضان رونمایی شد و در اردیبهشت ماه هم پیش همایش اول با حضور آیت الله صدیقی برگزار می شود.

 

کد خبر 189192

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید