جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۲:۱۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اولین پایگاه مقاومت فضای مجازی کشور و ۵ مرکز تخصصی سواد رسانه، امروزطی مراسمی با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و مدیران استانی در فارس راه اندازی شد.

به گزارش پیام خبر، فرمانده سپاه فجر استان فارس در مراسم افتتاح مراکز تخصصی سواد رسانه و فضای مجازی در فارس گفت: زیرساخت‌های فنی و سرورهای مورد نیاز اولین پایگاه مقاومت فضای مجازی کشور در شیراز آماده و یک هزار و ۶۰۰ مربی نیز در این رابطه فعال شده‌اند.

سرداریدالله بوعلی، با بیان اینکه این پایگاه نخستین در کشور و مزین به نام احمد ابن موسی(ع) است ، ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان شهریورماه امسال پنج پایگاه مقاومت فضای مجازی در پنج شهرستان فارس راه اندازی می‌شود. وی ، فارس را یکی از بزرگ ترین شبکه های سایبری دانست و گفت: این استان با داشتن بزرگترین گردان سایبری و شبکه های حوزه محور در حوزه های مقاومت همچنین شبکه های رصد در فضای مجازی با محوریت جریان فعال در این فضا و ایجاد شعب در سواد رسانه یکی از استان های فعال  رسانه ای است. فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: در موضوع فضای مجازی با اولویت تحقق سند راهبری ۱۰ ساله کار دنبال و سعی می‌شود که در حوزه زیرساختی نیز زیر بنای فضای مجازی ارتقا داده شود. رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه امروزه فضای مجازی نه یک فضای عمومی بلکه فضایی کاملا تخصصی است،گفت: در این راستا حتی تخصص مردم عادی هم خیلی بالاتر رفته و پیشرفته تر شده است؛ لذا ما اگر بخواهیم در شبکه سایبری بسیج موفق و تاثیر گذار باشیم، بایستی تخصصی تر عمل کرده که در همین راستا امروز مرکز آموزشی تخصصی سواد در شهر شیراز افتتاح شد. محمد صحت ادامه داد: نکته دوم این است که در فضای مجازی بعد از اینکه تخصص پیدا کردیم، باید بدانیم نیاز جامعه چیست و چه تحقیقاتی در این فضا اتفاق می افتد. صحت اضافه کرد: مرکز تحقیق و توسعه پژوهش فضای مجازی با نام شهید استوار در شهر شیراز راه اندازی شده که این مرکز همکاری مناسبی با مجموعه دانشگاه ها خصوصا دانشگاه آزاد برقرار کرده و به صورت هماهنگ و هم پوشانی تحقیقات و پژوهش هایی که در این زمینه مورد نیاز است انجام می شود.

 

کد خبر 189256

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید