جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
پنج شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۵:۰۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چهارمین برنامه هم پای محراب به شرکت در محفل قرآنی مسجد آقا باباخان شیراز و دیدار با اعضای کانون فرهنگی شهیدان گل آرایش واقع در بهارستان شیراز اختصاص یافت. 
به گزارش پیام خبر، این کانون فرهنگی در یکی از قدیمی ترین مساجد شیراز با قدمتی بیش از 300 سال مشغول فعالیت است و مجال و محفل بسیاری از گردهمایی های دوران انقلاب و دفاع مقدس بوده است و شهیدان بیشماری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
در این نشست که به بهانه برگزاری محفل قرآنی استاد امیدواری و با حضور حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس برگزار گردید ، جمع از نوجوانان به قرائت قرآن و اجرای نواهای قرآنی پرداختند.
حمیدرضا قانعی در حاشیه این محفل نورانی و قرآنی با اشاره به اینکه هیچ جایی در دنیا بهتر از این محافل قرآنی نیست، گفت: امروز هنگامی که به گرفتاری‌ها، دشواری‌ها و مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... می‌نگریم، در می‌یابیم که برای گذر از آن‌ها  راهی جز بازگشت به مساجد و محوریت دادن به فعالیت های اجتماعی مسجد محور و از جمله همین محافل قرآنی نداریم.
وی افزود: بسیاری از مشکلات امروز جامعه در زمینه های فرهنگی با بازگشت به مساجد که خواستگاه اصلی اندیشه های انقلاب است، قابل حل است.
حجت‌الاسلام حسین امیدی نیز کانون فرهنگی و هنری مسجد آقا باباخان را از پویاترین کانون‌ها دانست و گفت: امروزه در کمتر مسجدی از مساجد شیراز این همه نوجوان پرشور و قرآنی را گرد هم می‌بینیم؛ این همه نوجوان در کنار شکیبایی بزرگترها زمینه پرورش نوجوانان را فراهم خواهد آورد.
امیدی، فعالیت‌های قرآنی را از کارکردهای ویژه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خواند و افزود: یکپارچگی، همدلی و اتحاد مردمی دارای سلایق گوناگون این‌مسجد در کنار پویایی قرآنی آنان، بسیار لذت بخش و زیباست.
حجت‌الاسلام مشکین فام، امام جماعت مسجد آقا باباخان هم ویژگی و حُسن این مسجد را در کنار هم بودن مردم و نمازگزاران آن با سلایق مختلف سیاسی و فرهنگی و بر محوریت قرآن دانست.
فرمانده پایگاه مقاومت مسجد نیز این یکپارچگی را زمینه شکوفایی قرآنی به ویژه در زمینه ترتیل، قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن برای نوجوان و جوانان خواند.

 

کد خبر 189291

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید