جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۸:۲۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان اینکه افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقاء سلامت جامعه شده است گفت: این امر به عنوان یکی از مهمترین توفیقات بخش کشاورزی طی سالهای اخیر است.

به گزارش پیام خبر،مهندس حمید رسولی اظهار داشت:پیرو تصمیمات متخذه در کاهش 45 درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از ابتدای سال جاری توسط وزارت جهاد کشاورزی، شاهد افزایش معنادار میزان مصرف کودهای مذکور توسط کشاورزان می‌باشیم به گونه‌ای که میزان مصرف کودهای فسفاته در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از 10 برابر و مصرف کودهای پتاسه بیش از 5 برابر و مصرف این دو گروه کودی بطور میانگین بیش از 7 برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به این نکته مهم اشاره کرد که هر چند میزان متوسط مصرف همچنان کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی می‌باشد لیکن رشد مصرف این دو گروه کودی در سال جاری نسبت به سنوات اخیر بی‌سابقه و نوید بخش یک سال پرمصرف در نهاده‌های کشاورزی می‌باشد.

رسولی در ادامه اظهار خوشبینی نمود که با اقدامات ترویجی و آموزشی انشاءا... بتوانیم در یک برنامه میان مدت مصرف کشور را به مقادیر استاندارد برسانیم.

وی ادامه داد:در همین ارتباط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سال جاری برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری بیش از 50 همایش آموزشی مصرف بهینه کود را در سراسر کشور را برنامه‌ریزی نموده است که تاکنون 4 همایش آن در استانهای گلستان، سمنان، مازندران و فارس برگزار و طبق برنامه تمامی همایش‌های مذکور در راستای توسعه و ترویج مصرف بهینه کودهای کشاورزی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری را منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقاء سلامت جامعه ارزیابی نمود و از آن به عنوان یکی از مهمترین توفیقات بخش کشاورزی طی سالهای اخیر یاد کرد.

 

کد خبر 189830

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید