جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۵:۳۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات در پیامی عنوان کرد: بشریت و فناوری در آستانه یک دگرگونی قرار دارند. در طول همه گیری ویروس کرونا، جهان شاهد آن بوده که از فناوری های دیجیتالی چه کارهایی برآمده؛ و تا چه اندازه، از قدرت دگرگون سازی در آینده ما، برخوردارند. فناوری‌های نوظهور دیجیتالی در زمینه‌هایی نظیر نسل پنجم ارتباطات سیار، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و رایانش ابری، مرزهای کنونی را گسترده تر می سازند.

به گزارش پیام خبر، هولین ژاؤو، دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات در پیامی عنوان کرد: بشریت و فناوری در آستانه یک دگرگونی قرار دارند. در طول همه گیری ویروس کرونا، جهان شاهد آن بوده که از فناوری های دیجیتالی چه کارهایی برآمده؛ و تا چه اندازه، از قدرت دگرگون سازی در آینده ما، برخوردارند. فناوری‌های نوظهور دیجیتالی در زمینه‌هایی نظیر نسل پنجم ارتباطات سیار، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و رایانش ابری، مرزهای کنونی را گسترده تر می سازند.

این فناوری ها ی نوظهور دیجیتالی ، مانند سایر فناوری‌های پیشگام پیش از خود، تاثیر ژرفی بر آینده و سیاره ما، انسان ها می گذارند. فرصت های بزرگ، مسئولیت های بزرگی نیز به همراه دارد.
نزدیک به ۳ میلیارد نفر از جمعیت جهان، هنوز امکانات ارتباطی ندارند و اکثر آنها در کشورهای در حال توسعه، به ویژه در مناطق روستایی، زندگی می کنند. نابرابری ها در میان زنان و مردان، در میان نسل ها و همچنین در استطاعت دسترسی به امکانات نیز، وجود دارد.
دسترسی عادلانه به فناوری های دیجیتالی، فقط یک مسئولیت اخلاقی نیست؛ بلکه، برای نیل به رفاه و پایداری جهانی، امری ضروری است. از آنجا که این امر، بیش از یک میلیارد نفر از افراد ۶۰ ساله و یا مسن تر جمعیت جهان را در بر می گیرد، در برگزاری روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی امسال، محور و موضوع اصلی مراسم، پرداختن به وضعیت این افراد است.
این گروه از جمعیت، که روز به روز بزرگتر هم می شود، نقش عظیمی در رسیدن به دستاوردهای اجتماعی و اقتصادی عصر ما داشته اند. با گذشت زمان، اکنون با فرصت ها و چالش های تازه ای روبرو می شویم. آنها سزاوار مراقبت و کمک ما هستند. روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی که در روز ۲۷ اردیبهشت هر سال جشن گرفته می شود، بیان کننده روز بنیانگزاری اتحادیه جهانی مخابرات است.
ما در راستای پشتیبانی از برنامه "دهه سالمندی تندرست سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل"، و به عنوان بخشی از اقدامات پیوسته اتحادیه جهانی مخابرات، تلاش‌هایمان را روی شعار« فناوری های دیجیتالی، در خدمت سالمندان و تندرستی دردوره سالمندی »، متمرکز ساخته ‌ایم. اینجانب از شما خواهانم، جزییات کارهای موفقی که انجام داده اید و همچنین کارهای دیگری که می‌توان در این زمینه انجام داد، برای کمک به افراد مسن، در اختیار این اتحادیه قرار دهید ؛ تا بدینوسیله موجب مشارکت‌ فعال سالمندان، و همکاری ارزشمند آنان در دنیای دیجیتال بشویم.
امید است که برگزاری امسال رویدادهای اصلی اتحادیه جهانی مخابرات، یعنی، مجمع جهانی استانداردسازی مخابرات۲۰۲۲ ، کنفرانس جهانی توسعه مخابرات۲۰۲۲ و کنفرانس سران مختار۲۰۲۲، فرصتی بی‌سابقه برای شکستن چرخه‌های محرومیت و تسریع در دگرگونی دیجیتال را برای همه به وجود آورد.
بیایید روی امسال حساب باز کنیم؛ و این کار را به خاطر انسانیت و به خاطرهمه دنیا انجام دهیم. من صمیمانه برای همه شهروندان سالمند آرزوی یک زندگی تندرست و شاد، با توانمندی و بهرمندی از مزایای فناوری های دیجیتالی را دارم.
متشکرم.
نگارش و برگردان به فارسی: مسعود شبه / مخابرات منطقه فارس

 

کد خبر 189962

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید