تاریخ : پنج شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۱ Thursday, 30 June , 2022
1

قدرت قانع کردن افکار در دست روابط عمومی ها است

  • کد خبر : 190054
  • 29 اردیبهشت 1401 - 11:21
قدرت قانع کردن افکار در دست روابط عمومی ها است
استاندار مرکزی گفت: باید بتوانیم مردم را نسبت به واقعیت قانع کنیم و این قدرت باید در روابط عمومی ها باشد.

به گزارش پیام خبر از اراک، فرزاد مخلص الائمه ۲۸ اردیبهشت ماه در آئین تقدیر از روابط عمومی های استان که به مناسبت فرا رسیدن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر دولت با آن مواجه است و مقداری دامان نظام را گرفته، تضعیف اعتماد عمومی و امید مردم است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت احیای امید و اعتماد مردم گفت: تاکید رئیس جمهور نیز بر ترمیم اعتماد عمومی است و شاید خط مقدم این مهم، روابط عمومی های دستگاه ها باشند. هرچند عملکرد مدیران این امید و اعتماد را ایجاد می کند اما روابط عمومی ها نقش مهمی در این عرصه دارند چون اولا باید تبیین نیمه پر لیوان عملکرد دستگاه های اجرایی را انجام دهند و دوما درخصوص نیمه خالی، هم تلاش کنند که انتقال درست اطلاعات به مدیر دستگاه صورت بگیرد و هم وظیفه پاسخگویی دستگاه در خصوص نیمه خالی را به انجام برسانند.

مخلص الائمه اظهار کرد: اساسا بی اعتمادی یا نارضایتی که در سال های اخیر متاسفانه روند افزایشی به خود گرفته و مورد توجه مسئولان عالی نظام قرار گرفت در فاصله بین توقع و تحقق شکل می گیرد و هرچه این فاصله بیشتر باشد نارضایتی بیشتر خواهد بود و روابط عمومی اگر به خوبی در نمایش این فاصله و تبیین آن حرکت کند می تواند مدیر دستگاه را در پیمودن این فاصله و پشت سر گذاشتن آن یاری کند.

وی افزود: مخاطبان ما اقشار و گروه های مختلفی هستند. در یک تقسیم بندی در حوزه حکمرانی معتقدیم که ذینفعان سه دسته هستند، اول ذیحقان هستند که نسبت به یک موضوع حق دارند و نفع هم دارند، دسته دوم ذیربطان هستند که به یک موضوع ربط دارند و به دلیل این ارتباط در این موضوع نفع دارند و دسته سوم ذی نفوذان هستند که می توانند روی موضوع تاثیر بگذارند بدون اینکه ربط یا حقی به آن داشته باشند و بدلیل نفوذی که دارند می توانند در آن موضوع تعیین کنده باشند پس در آن نفع دارند.

مخلص الائمه با بیان اینکه همه این گروه ها می توانند نقش مثبت یا منفی درخصوص یک موضوع داشته باشند، افزود: ذینفعان از یک موضوع تاثیر و تاثر دارند و در یک حکمرانی صحیح در هر سطحی، آن بخشی که اولویت دارد، ذینفعان هستند، البته دو دسته دیگر باید دیده شوند ولی اولویت با ذینفعان است.

وی افزود: در این چالش مثلثی فعل و انفعالاتی صورت می گیرد که در برخی موارد مانع از حرکت می شود، البته نباید ذیربطان و ذی نفوذان را نادیده گرفت ولی اینکه آنها نظام حکمرانی را به گونه ای  تحت تاثیر خود قرار دهند که منجر به عقب افتادگی در پیشرفت یک مجموعه شود درست نیست و این مهم باید توسط روابط عمومی ها مورد توجه و تذکر باشد.

وی گفت: ذینفعان در محیط های مختلف حضور دارند و با کمک ابزارهای ارتباط جمعی همچون موبایل که در اختیار همه مردم است و با سرمایه خودشان آنرا فراهم کرده اند، این حضور بیشتر و پررنگ تر هم شده است، بر این اساس هر جا که مخاطبان یک دستگاه حضور دارند روابط عمومی دستگاه نیز باید محیط را به رسمیت بشناسد و برای آن برنامه داشته باشد.

در این آئین از روابط عمومی های برتر دستگاه های اجرایی استان تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://payamekhabar.ir/?p=190054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.