جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۰:۱۴
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیر عامل شرکت مخابرات فارس گفت: کلید تحقق گام دوم انقلاب در حوزه ICT، تقویت همه جانبه شرکت مخابرات ایران است.
به گزارش پیام خبر، مهندس مجید سلطانی، در آیین افتتاح ۲۸۰۰ پروژه مخابراتی که با حضور ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مدیران ارشد مخابرات و معاونین ستادی شرکت و در آستانه فرارسیدن روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی برگزار شد، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران پیشران توسعه و انتقال ارتباطات است و به منظور تحقق واقعی گام دوم انقلاب در این حوزه، عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی نهادهای بالادستی برای تقویت شرکت مخابرات و رسیدن آن به جایگاه واقعی خود به عنوان پیشران توسعه کل کشور، لازم و ضروری است.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با توجه دادن به اهمیت افتتاح این پروژه ها و نقش زیرساختی مخابرات در پایداری تمام خطوط ارتباطی در سراسر کشور گفـت: تضمین نقدینگی و اعتبار لازم برای انجام پروژه ها بسیارمهم است و باتوجه به رسالت ملی شرکت مخابرات برای توسعه ارتباطات دراقصی نقاط کشور از محروم ترین نقاط تا برخوردارترین مناطق، امیدواریم درسال بعد رقم سرمایه گذاری مخابرات حداقل سه برابر شود و با کمک مجلس محترم شورای اسلامی و مجموعه دولت این سرمایه گذاری حداقل به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال به نفع توسعه زیرساختی کشور بالغ شود.
مهندس سلطانی در تشریح فواید اجرای این پروژه ها اظهار داشت: عملکرد شرکت برای تغییر تکنولوژی جهانی شبکه های سوئیچ مخابراتی و حرکت از شبکه های PSTN مبتنی بر TDM به شبکه های نسل جدید NGN/IMS مبتنی بر IP، و پروژه سوئیچینگ یکپارچه نسل جدید در شرکت مخابرات ایران به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور مخابراتی کشور طراحی و اجرا شده است.
وی افزود: ظرفیت کلی این پروژه در حدود ۴/۵ میلیون پورت بوده و در مجموع ۶ استان کشور شامل استانهای البرز، سمنان، قم، قزوین، مرکزی و همدان را تحت پوشش قرار داده و به مشترکین شبکه ثابت آنها ارائه سرویس خواهد شد.
مهندس سلطانی میزان سرمایه گذاری صورت گرفته برای پروژه مذکور را مبلغی بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : با اجرای این پروژه علاوه بر ارائه سرویس های پایه تلفنی به مشترکین، سرویس های ارزش افزوده جدید نیز قابل ارائه خواهد بود و زمینه لازم جهت توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری و ارائه سرویسهای مخابراتی در قالب شبکه FTTx فراهم می گردد.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، شعار گام دوم انقلاب در عرصه اقتصادی را تشریح کرد و گفت: همت، هشیاری، سرعت عمل و ابتکار در حوزه ICT برای تمام بازیگران این عرصه لازم است تا در جنگ اقتصادی با استکبار جهانی و مقابله با تحریم ها ، بتوانیم در حوزه حساس فناوری اطلاعات و مخابرات بر دشمن غلبه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تمرکز بر تقاضامحوری و ایجاد تقاضا و نفوذ نوآوری در شرکت های بزرگ ، راهبرد اصلی مخابرات در حال حاضر است که در زیر مجموعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان انجام می شود. مخابرات، ماموریت توسعه و خدمت رسانی ۲۴ ساعته دارد و در حال چرخشی تحول آفرین به سمت نوآوری و سرویس های جدید است.
مهندس سلطانی چالش های پیش رو را برشمرد و گفت: محدودیت منابع مالی و سرمایه گذاری نامتوازن دولت های پیشین در شبکه ملی اطلاعات، موجب این شرایط شده که خوشبختانه در دولت جدید در حال رفع شدن است.، توانمند سازی زیست بوم کسب وکار فناوری اطلاعات، خود به خود سرمایه گذاری را به سمت حوزه ارتباطات به عنوان جذاب ترین حوزه در سطح جهان و همچنین در کشورمان تحمیل می کند.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پایان عنوان کرد: عملکرد توسعه ای شبکه مخابرات نشان دهنده عزم ملی مخابرات است و در نتیجه آهنگ توسعه در شرکت مخابرات خاموش نشده و همچنان با تمام توان در خدمت مشتریان و مردم عزیزمان در حوزه های زیرساختی ارتباط کشور هستیم .طبیعتا با جامه عمل پوشاندن به حمایت های بالادستی ، شاهد یک دگرگونی اساسی در خدمت رسانی مخابرات و رسیدن به برنامه تعیین شده وزارت ارتباطات دربخش فیبرنوری تا پایان سال ۱۴۰۳ خواهیم بود./ مخابرات منطقه فارس

 

کد خبر 190371

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید