چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
سه شنبه, ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ ۱۷:۵۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس:

شهرستان های فارس پشتوانه عمیق فرهنگی دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، گفت: باید تلاش کنیم پس از دوران رکود فرهنگی که بواسطه کرونا و کم رونق شدن فعالیت های فرهنگی و هنری رخ داد، دوباره به دوران تعالی این فعالیت ها برگردیم. 
به گزارش پیام خبر، حمید رضا قانعی در دیدار با روسای انجمن های فرهنگی هنری شهرستان کازرون افزود: تلاش می کنیم متفاوت از گذشته فکر کنیم  و باید بتوانیم جامعه هنر و فرهنگ را به رونق و جایگاه خودش برگردانیم و این مگر با تلاش و همت تک تک شما هنرمندان و فرهنگوران گرامی در جای جای استان فارس ممکن نیست.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به قدمت و عقبه فرهنگی شهرستان کازرون، افزود: شهرستان های فارس دارای پیشینه های بسیار زیاد فرهنگی و هنری است که گاه از اندازه برخی استان‌های کوچک کشور هم بیشتر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ضمن اشاره به اینکه حمایت از رویداد فرهنگی و هنری با محوریت شهرستان ها را در دستور کار داریم افزود: دوری از  تمرکز فعالیت ها، رویدادها و جشنواره ها در مرکز استان راهبرد ما در اداره ارشاد است و ادارات شهرستان ها برای تحقق این امر باید ظرفیت های نیروی انسانی متخصص و هنرمند خود را در قالب انجمن های فرهنگی و هنری سازماندهی کنند.
به گفته دبیر شورای فرهنگی عمومی فارس، موسسات فرهنگی و هنری شهرستان ها و فعالان فرهنگی که تا کنون اقدام به ثبت موسسه در ارشاد نکرده اند برای این امر پیشقدم شوند.
وی ادامه داد: گرامیداشت چهره های شاخص فرهنگی و هنری در شهرستان ها و سطح استان از دیگر راهبردهای مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است، که با محوریت ادارات شهرستان ها پیگیری خواهد شد.
در ادامه معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز اظهار داشت: نگاه مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کنونی نه تنها پایین آوردن سطح توقعات نیست که به تناسب رساندن آن است و باید به سمتی باشد که نگاهی عمیق تر و رویدادهایی با کیفیت تر و نزدیک شدن به استاندارد ها صورت پذیرد.
رسول موسوی‌نژادیان گفت: همکاری و همراهی موسسه ها و انجمن ها، هنرمندان و فرهنگوران در اولویت است و موسسه ها و انجمن ها باید در چارچوب قانون به سمت ثبت شدن پیش بروند تا بتوانیم از آن ها حمایت و پشتیبانی کنیم.
یادآور می شود: در آیینی با حضور حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دکتر فریدون عباسی دوانی، نماینده مردم کازورن و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، محمدعلی بخرد، فرماندار ویژه و معاون استاندار فارس در کازرون، حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه کازرون، سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، تلاش‌های چندین ساله حجت‌الاسلام محمدجواد جلالی در جایگاه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون پاس داشته شد و حسین فروزنده، از فرهنگ‌وران، هنرمندان و شاعران جوان شناخته‌شده کازرونی به جای وی سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون شد. 1210/ن

 

کد خبر 190451

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید