شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
چهارشنبه, ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۵۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس؛ 

هدف کانون، ارتقای سطح امانت و مطالعه کتاب در بین کودکان و نوجوانان است

سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، یکی از اهداف اصلی کانون را ارتقاء سطح امانت و مطالعه کتاب در بین کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها عنوان کرد که امسال همچون سال‌های گذشته و با قوت بیشتری در مراکز فرهنگی هنری کانون فارس اجرا می‌شود.
به گزارش پیام خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون فارس، کامرانی با اشاره به برنامه‌ریزی سال 1401 کانون گفت: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس پس از برگزاری شورای فرهنگی کارشناسان و بررسی فعالیت‌های پیشنهادی ستاد و مراکز استان، برنامه‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و طولانی‌مدتی را پیش‌بینی کرد که اهداف اساسی را به دنبال خواهد داشت.
به گفته‌ی مدیر کل کانون فارس، برای اجرای شایسته‌ی این فعالیت‌ها از خرد و هم‌فکری جمعی استفاده می‌شود و بهترین راه‌کارها و شیوه‌ها بررسی و در دستور کار قرار می‌گیرد.
کامرانی در ادامه گفت: این کار در راستای مدیریت تحول‌آفرین گام خواهد برداشت چرا که توسعه، توانمندسازی، ایجاد انگیزه، نشاط، امید و پویایی کارکنان و مجموعه از جمله راهبردهای مدیریتی این سازمان است و «چه‌ها» جای خود را به «چطور‌ها» خواهد داد.
مدیر کل کانون فارس  به اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده نیز اشاره کرد. به گفته‌ی او،  با توجه به راهبرد کانون کشور مبنی بر مرکز محوری و مربی‌محوری بودن فعالیت‌ها، دسته‌بندی برنامه‌ها در دو بخش برنامه‌های با محوریت و مشارکت مراکز فرهنگی هنری کانون  و برنامه‌‌های ستاد استانی قابل اجراست.
ارتقاء سطح امانت و مطالعه کتاب در اعضاء و مربیان، کیفیت‌بخشی به محتوای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با نگاه بر ارزش‌های دینی، ملی و شعائر مذهبی، به‌کارگیری روش‌های جذب و پایدارسازی اعضاء با استفاده از برنامه‌های فرآیند محور، معرفی شایسته قابلیت‌های کانون به والدین و جامعه با اجرای برنامه‌های خانواده محور، توسعه فعالیت‌های خلاق و گروهی با هدف تشویق و بالا بردن انگیزه، خلاقیت و تقویت همدلی و مشارکت در مربیان، توجه به رویدادهای محیطی و آسیب‌هایی که کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند، نظیر فضای مجازی با اتخاذ تدابیر خلاقانه و اثرگذار،  اهداف کانون فارس در سال 1401 است که کامرانی به آن‌ها اشاره کرد.
1210/ن

 

کد خبر 190524

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید