سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۵۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به اینکه 3 هزار و 129 شهید دانش آموز و فرهنگی داریم گفت: جای خالی نمادهای شهدای فرهنگی و دانش اموز فارس در باغ موزه دفاع مقدس در شیراز احساس می شود.

به گزارش پیام خبر، محمد خلیل عسکری در بازدید از باغ موزه دفاع مقدس شیراز به همراه جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان به مناسبت سالروز ازادسازی خرمشهر و هفته پایداری و مقاومت با اشاره به اینکه 3 هزار و 129 شهید دانش آموز و فرهنگی داریم گفت: از این تعداد 2 هزار و 685 شهید دانش آموز و 444 شهید فرهنگی می باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: آموزش و پرورش می تواند در فرهنگ سازی و ایجاد فرهنگ عمومی بسیار قوی و موثر باشد.

وی تاکید کرد: در آینده ای نزدیک  تفاهم نامه ای در قالبی تعریف شده  با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با رویکرد اردویی و گردشگری  منعقد گردد.

عسکری ادامه داد: برای سال آینده برنامه ای اردویی برای  دانش آموزان در مقاطع مختلف  در این محل در نظر بگیریم و در این برنامه از ظرفیت فعالان دانشگاه فرهنگیان و کسانی که در دروان جنگ حضور داشته اند بهره ببریم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: کارگروهی در این زمینه تشکیل شود که از زمان ورود تا زمان خروج دانش آموزان در این باغ موزه، برنامه ریزی های دقیقی صورت پذیرد.

عسکری افزود: برای تدوین بسته قوی کارشناسی  آموزشی در خصوص اردو لازم است از ظرفیت معلمان، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز بهره ببریم.

وی با اشاره به اقداماتی که پیش از این در خصوص مجتمع های آموزشی ایثارگران در جبهه ها صورت گرفته تاکید کرد: همان طور که خانه به عنوان مدرسه اول و مدرسه نیز خانه  دوم است،  اینجا باید خانه مشترک معلم، دانش آموز و اولیا باشد.

در این بازدید جمعی از معاونین، روسای ادارات داخلی اداره کل و روسا و شورای معاونین نواحی چهارگانه شهر شیراز و عشایری و مدیران کل نوسازی و کانون پرورش فکری کودکان استان نیز حضور داشتند.

1215/م

 

کد خبر 190547

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید