جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۶:۳۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سرپرست دفتر مدیریت عملکرد،بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس گفت:عموم مردم در قالب سامانه سامد با شماره تلفن ۱۱۱ که به عنوان سامانه ارتباطات مردم و دولت محسوب می‌شود می‌توانند از دستگاههای دولتی شکایت کنند.

به گزارش پیام خبر،رضا نجابت با بیان اینکه عموم مردم در قالب سامانه سامد با شماره تلفن ۱۱۱ که به عنوان سامانه ارتباطات مردم و دولت محسوب می‌شود می‌توانند درخواست‌های خود را ثبت کنند و برای پیگیری به دستگاه‌های مسئول ارجاع دهند اظهار داشت: این سامانه در دفتر بازرسی استانداری مستقر است و برگزاری دیدارهای مردمی استاندار، معاونین و مدیران استانداری بر عهده سامد قرار دارد.

سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس ادامه داد: رسیدگی به مشکلات کسانی که به استانداری مراجعه می‌کنند و پیگیری نامه‌های مردمی در سفرهای رئیس جمهور به استان فارس و سفر استاندار به شهرستان‌های مختلف نیز بر عهده سامد است. نجابت اضافه کرد: مردم می‌توانند هر گونه پرسش، ابهام، پیشنهاد و یا شکایتی که از مدیران دستگاه‌های اجرایی و اتفاقات داشته باشند را برای پیگیری در این سامانه ثبت کنند. وی با بیان اینکه دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس از سه بخش اساسی و سه معاونت مهم بهره می‌برد، گفت: بازرسی مجموعه استانداری و واحدهای تابعه با روش‌های گوناگون، بازرسی‌های موردی و بازرسی دستگاه‌های زیر نظر دولت در سطوح مختلف و در قالب بازرسی‌های دوره‌ای و برنامه‌ریزی شده از مهمترین وظایف دفتر مدیریت عملکرد استانداری فارس محسوب می‌شود. این مقام مسئول بیان داشت: این بازرسی‌ها با هدف جلوگیری از مسائل و اقداماتی صورت می‌گیرد که فرآیند انجام آنها قانونی نیست. نجابت گفت: معاونت حقوقی دفتر بازرسی نیز که مسائل حقوقی استانداری را در سطوح مختلف پیگیری می‌کند، به  عنوان مرجع رفع اختلاف دستگاه‌های اجرایی استان هم محسوب می‌شود. وی افزود: در حال حاضر تاکید شده است که اگر بین دو دستگاه اجرایی دولتی اختلافی ایجاد شود، مسئولان این ادارات برای پیگیری مشکل خود به جای مراجعه به محاکم قضایی به مرجع حل اختلاف در استانداری مراجعه کنند. سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس گفت: امورات دیگر حقوقی هم مانند سایر دستگاه‌ها در این دفتر به صورت عادی پیگیری می‌شود. 1213/س

 

کد خبر 190625

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید