جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
پنج شنبه, ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۶:۴۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از برگزاری ویژه برنامه های شهادت امام جعفر صادق علیه السلام با عنوان سوگواره صادق آل محمد در بقاع متبرکه و مساجد استان فارس خبر داد.
به گزارش پیام خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، حجت الاسلام سید عباس موسوی با اعلام برنامه های سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام گفت: امسال برنامه های عزاداری در قالب سوگواره در شب شهادت آن حضرت و در روز شهادت همراه با قرائت دعای ندبه در حرم های مطهر امامزادگان شاخص استان فارس برگزار می شود.
وی افزود این برنامه ها از بعد از نماز مغرب و عشا روز پنجشنبه پنجم خرداد آغاز و تا شام شهادت آن حضرت در روز ششم خرداد ماه ادامه خواهد داشت. حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ویژه برنامه شاخص این سوگواره در قالب همایش بزرگ داشت مقام شامخ امامزاده اسماعیل علیه السلام فسا برگزار می‌شود؛ گفت: این مراسم همراه با قرائت دعای ندبه با مداحی حاج مهدی سماواتی و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علیرضا حدائق از ساعت ۶:۳۰ صبح جمعه در حرم مطهر امامزاده اسماعیل علیه السلام فسا برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف فارس از برگزاری مراسم های سوگواری و عزاداری در سایر بقاع متبرکه شاخص استان فارس خبر داد و افزود: در حرم های مطهر امامزادگان سید علاءالدین حسین علیه السلام، علی بن حمزه علیه السلام، امامزاده سید محمد علیه السلام قصرالدشت، امامزاده سید تاج الدین غریب علیه السلام و بقعه متبرکه شاه داعی الی الله در شیراز مراسم های نوحه خوانی و مداحی در شب شهادت آن حضرت همزمان با نماز مغرب و عشا برگزار می شود و در روز شهادت نیز مراسم قرائت دعای ندبه باحضور زائران و عزاداران در جوار مضجع شریف این امامزادگان دائر خواهد بود.
وی افزود: در حرم های مطهر امامزادگان شاخص استان از جمله احمد و جعفر علیهم السلام بهمن آباده، سید حسین علیه السلام کازرون، میر علی بن حسین علیه السلام لارستان، امامزاده حسین علیه السلام و بقعه متبرکه امامزاده فضل علیه السلام در جهرم نیز مراسم های عزاداری در قالب سوگواره صادق آل محمد برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به اهمیت و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم های سوگواری این ایام گفت: استفاده از ماسک برای همه زائران و سوگواران الزامی است و از عموم مردم ولایتمدار و شریف استان فارس جهت شرکت در این سوگواره و برنامه های معنوی دعوت به عمل می آید.
1210/ن

 

کد خبر 190638

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید