پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۰۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روزهای اخیر، مطلبی تحت عنوان دریافت حقوق پرسنل آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) از شهرداری شیراز در فضای مجازی منتشر شده که این آستان با انتشار بیانیه ای، این مطالب را نادرست خواند و اعلام کرد که این آستان، کاملا مستقل است.

به گزارش پیام خبر،در این بیانیه که روز جمعه در پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس شاهچراغ (ع) منتشر شد، خطاب به مردم شهیدپرور و انقلابی شیراز آمده است:  این آستان مقدس به لحاظ بودجه و پرداخت حقوق و مزایا وابسته به شهرداری و یا هیچ مجموعه ای نمی باشد و به صورت کاملاً مستقل عمل می نماید.

این بیانیه می افزاید: خدام رسمی و چند هزار خادم افتخاری حرم مطهر، با فعالیت شبانه روزی به خدمت گذاری محبان اهل بیت (ع) در این بارگاه ملکوتی مشغولند و همواره در راستای ارائه خدمت به زائرین و مجاورین ذریّه پاک نبوی کوشیده اند. آستان مقدس شاهچراغ (ع) افزوده است: این حرم مطهر بزرگترین فضای تاثیرگذار فرهنگی، اجتماعی و مذهبی جنوب کشور محسوب می گردد که هر سال به طور میانگین ۱۲ میلیون زائر از مواهب معنوی آن بهره مند می شوند و با در نظر گرفتن این نکته که ارائه خدمات در فضاهای عمومی شهر، منطبق بر قوانین مربوطه بر عهده شهرداری هاست. در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: آنچه با شهردار و مجموعه شورای شهر شیراز از سوی آستان مقدس در راستای ایجاد بستری مناسب و معنوی و توام با آرامش جهت استفاده هر چه بهتر زائرین و مجاورین از فضای ملکوتی آستان مقدس مطرح گردیده، تنها ارائه خدمات عمومی جهت زیباسازی فضای سبز حرم مطهر، نظافت صحن ها و سایر امور خدماتی آستان مقدس بوده است که همگی کاربری عمومی دارند. در ادامه این بیانیه آمده است: این موضوع با وظیفه ذاتی شهرداری نیز به لحاظ قانونی و شرعی منافاتی ندارد و بنا بر همین دلیل در راستای ارائه خدمات هر چه بهتر به زوار سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی اهتمام لازم صورت پذیرفته است. در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: با توجه به توضیحات فوق و با عنایت به درخواست های مکرر ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام، آستان مقدس پیگیری شایعه مذکور از طریق مراجع قضایی را وظیفه خود دانسته و با عوامل انتشار این اکاذیب برخورد قانونی خواهد کرد. حرم مطهر حضرت میر احمد بن موسی الکاظم (شاهچراغ) و حضرت میر محمد بن موسی (ع) برادران امام رضا (ع) و فرزندان امام موسی کاظم (ع) در شیراز کانون زیارت و حضور شیفتگان ائمه اطهار است. شیراز به واسطه میزبانی این آستان مقدس و حرم دیگر امامزادگان والامقام از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی زینت یافته است. 1213/س

 

کد خبر 190742

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید