جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
سه شنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۴۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه

لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور:

جام بیست و یکم به استقلال تهران رسید

استقلال تهران پرونده فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ لیگ برتر فوتبال ایران را با جشن قهرمانی در ورزشگاه آزادی به پایان رساند.
به گزارش پیام خبر، هفته ۳۰ و پایانی رقابت های دسته برتر فوتبال باشگاه های کشور با برگزاری 2 دیدار در روز دوشنبه نهم خرداد ماه آغاز شد که در مهمترین بازی، تیم استقلال تهران که پیش از این قهرمانی اش در این مسابقات مسجل شده بود به میزبانی ورزشگاه آزادی مقابل نفت مسجدسلیمان به نتیجه تساوی بدون گل رضایت داد تا با ۶۸ امتیاز به کار خود در این فصل پایان دهد.
امیرحسین حسین زاده، جعفر سلمانی، آرمان رمضانی و امانوف در این دیدار می توانستند استقلال را به پیروزی برسانند که در زدن ضربات آخر بی دقت عمل کردند و دروازه نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه آزادی بسته ماند.
در پایان این بازی که با حضور ۶۳ هزار تماشاگر برگزار شد، استقلال تهران با بالابردن جام قهرمانی و جشنی که از سوی باشگاه استقلال و سازمان لیگ ترتیب داده شده بود، به کار خود در لیگ بیست و یکم پایان داد و پس از ۱۰ سال بار دیگر قهرمان لیگ برتر لقب گرفت.
آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر به فصل ۱۳۹۲-۱۳۹۱ بر می‌گردد که این تیم با هدایت امیر قلعه نویی موفق شد با ۶۷ امتیاز جام قهرمانی را بالای سر ببرد که در آن تیم فرهاد مجیدی، سرمربی کنونی استقلال، کاپیتان آبی پوشان بود.
استقلال تهران در پایان فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ لیگ برتر فوتبال ایران چهار رکورد تاریخی را به ثبت رساند از جمله، نخست قهرمانی در این رقابت ها بدون شکست، بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر با ۱۰ گل خورده، رکورد بیشترین امتیاز با ۶۸ امتیاز و بیشترین کلین شیت با ۲۰ بازی بدون باز شدن دروازه، رکوردهایی بود که فرهاد مجیدی و بازیکنانش به ثبت رساندند تا شیرینی قهرمانی شان را بیشتر کنند.
دیگر دیدار آغازین هفته ۳۰ لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور میان تیم های پیکان تهران و مس رفسنجان نیز با تساوی یک-یک و تقسیم امتیازات همراه بود.
1214/م

 

کد خبر 190922

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید