جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۵۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: تعرفه تلفن ثابت در ایران آخرین بار در ۱۸ سال پیش در سال ۸۲ تصویب شده که با این تعرفه نمی‌توان امروز شبکه پایداری داشت.
به گزارش پیام خبر، دکتر داود زارعیان، معاون تجاری وخدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در گفتگوی تلفنی با برنامه «گفتگوی اجتماعی » در مورد بررسی چالش‌ها و علل گرانی اینترنت در کشور با تاکید بر اینکه تعرفه اینترنت نیز در ایران از سال ۹۶ تا کنون علیرغم افزایش قیمت ارز و تورم و ۴ برابر شدن قیمت دستمزد و ۶ برابر شدن قیمت پیمانکاران تغییر چندانی نداشته است تاکید کرد: با تعرفه تلفن ثابت ۱۸ سال پیش و تعرفه اینترنت ۵ سال پیش نمی‌توان توسعه مورد انتظار را ایجاد کرد.
دکتر زارعیان اظهار داشت: وضعیت اینترنت در کشور ما خوب نیست ولی بد هم نیست و میزان مصرف مشترکین افزایش دارد ولی متاسفانه سرمایه گذاری در زمینه توسعه شبکه اینترنت به دلیل اولویت داشتن هزینه‌های جاری، کم شده است.
معاون تجاری وخدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه برای توسعه شبکه اینترنت بایستی بخش قابل توجهی از درآمد‌ها در مسیر توسعه قرار گیرد بیان داشت: اگر آینده نگرباشیم بایستی تغییراتی در تعرفه‌ها انجام شود و در مسیر توسعه هزینه شود.
میانگین قیمت هر گیگابایت اینترنت یک هزار و ۳۵۰تومان است
دکتر زارعیان با تاکید بر اینکه در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هنوز افزایش تعرفه‌ای صورت نگرفته و تعرفه موجود بر اساس مصوبه ۲۶۶ سال ۹۶ است گفت: در سال‌های اخیر میزان مصرف اینترنت مشترکین روز به روز بالا رفته که این افزایش میزان مصرف را به حساب افزایش قیمت می‌گذارند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر میانگین فروش هر گیگا بایت اینترنت در اپراتورهای ثابت یک هزار و ۳۵۰ تومان است و ۶۵۰ تومان زیر قیمت مصوب است.
معاون تجاری وخدمات مشتریان شرکت مخابرات با بیان اینکه بر اساس آمار در دو سال گذشته، میزان حجم مصرفی مشترکین ثابت اینترنت ۳ برابر شده است افزود: قیمت اینترنت تا کنون حدود ۲۳ درصد تغییر داشته و تغییر انجام شده در چارچوب مصوبه سال ۹۶ بوده و در این مصوبه سقف قیمت فروش هر گیگا بایت اینترنت ۲ هزار تومان تعیین شده است که قیمت فعلی اینترنت در کشور از میزان مصوب کمتر است.
سرعت و کیفیت اینترنت در کشور پایین تر از متوسط جهانی است
دکتر زارعیان در مورد معترض بودن برخی مشترکین به وضعیت اینترنت بیان داشت: تردیدی وجود ندارد که سرعت و کیفیت اینترنت در کشور ما در بخش تلفن ثابت پایین تر از متوسط جهانی است اما نمی‌توان پذیرفت که اینترنت ایران بی کیفیت است و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از مشترکین از اینترنت کم کیفیت یا بی کیفیت استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: درحال حاضر در کشور ما قیمت اینترنت مورد مصرف در سایت‌های داخلی ۵۰ درصد ارزان تر از سایت‌های بین المللی است که امید می‌رود با توسعه شبکه ملی اطلاعات، شرایطی فراهم شود که ۷۰ درصد ترافیک به سمت سایت‌های داخلی برود.
معاون تجاری وخدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران ادامه داد: در دنیا رابطه‌ای بین میزان مصرف و توسعه اینترنت وجود دارد اما در کشور ما به اندازه مصرف اینترنت به دلیل داشتن نظام تعرفه‌ای نتوانسته‌ایم توسعه شبکه اینترنت داشته باشیم. / مخابرات منطقه فارس
1218/م

 

کد خبر 191236

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید