پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
جمعه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۳۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با ارائه گزارشی از مجوزهای صادر شده برای برگزاری کنسرت های موسیقی گفت: در صدور مجوز اجرای موسیقی در استان به سلیقه های مختلف توجه شده است.
یه گزارش پیام خبر، سید رسول موسوی نژادیان تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن فعالیت های جمعی هنری، هنرمندان و گروههای موسیقی در سراسر کشور دوره¬ی سختی را سپری کردند که علاوه بر مشکلات اقتصادی برای آنها، موجب کاهش نشاط اجتماعی در فضای عمومی شهرهای مختلف کشور گردید. از این رو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در راستای حمایت از هنرمندان و افزایش نشاط شهروندان شرایط اجرای کنسرت در سالن های سطح شهر را با پاسخ مثبت به شرکت های متقاضی فراهم کرده است.
وی افزود: برگزاری جشنواره موسیقی اقوام و آئین های ایرانی با حضور 18 گروه از سراسر کشور به مدت 6 روز در اردیبهشت ماه سال جاری در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نقطه شروع اجراهای موسیقی در استان بود و پس از آن برای ماههای خرداد و تیر برنامه ریزی های خوبی در شورای موسیقی استان انجام شد تا تمام سلایق امکان بهره مندی از اجراهای پیش بینی شده در شیراز و سایر شهرستان های متقاضی در استان را داشته باشند.
موسوی نژادیان در ادامه اظهار داشت: اکثر درخواست های شرکت ها در شورای موسیقی استان مورد موافقت قرار گرفته و تعداد محدودی به دلیل همزمانی درخواست با سایر اجراها که امکان متضرر شدن گروههای دیگر را بدنبال داشته باشد و یا ناهماهنگی زمان درخواست با شرایط سالن مورد نظر موافقت نشده است که امکان بررسی مجدد در جلسه های بعدی شورای موسیقی را دارند.
1210/ن

 

کد خبر 191730

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید