سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
جمعه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۵۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: بعد از بازدید از مسجد وکیل قرار شد تخلیه فاضلاب از طریق سیستم مرکزی انجام شود.
به گزارش پیام خبر، سید موید محسن‌نژاد جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ، با بیان این مطلب  اظهار کرد: پیروی درخواست هیئت‌امنای مسجد وکیل مبنی بر مرمت سرویس بهداشتی، پس از تهیه طرح و بازدید میدانی در محل و تشکیل دو جلسه با نمایندگان اوقاف، شهرداری و هیئت‌امنا و دستگاه‌های اجرایی از جمله آبفا و اداره  برق تصمیم بر آن شد که تخیله فاضلاب از طریق سیستم مرکزی شهری انجام شود.
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: حین بازدید میدانی کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی، متوجه کم شدن ضخامت سقف گاوچاه در کنار سرویس بهداشتی‌ها شدند، که طی یک مکاتبه و تماس با هیئت‌امنا برای جلوگیری از بروز خطر مقرر شد مسیر معبر کنار سرویس بهداشتی تا رفع آسیب مسدود شود.
 محسن‌نژاد افزود: قسمتی در حدود یک متر در ۷۰ سانتی‌متر از سقف گاوچاه که کف کوچه را تشکیل می‌دهد طی این چند روز ریزش کرده، اما هیچ تهدیدی برای اصل بنا محسوب نمی‌شود و تقریباً این اتفاق در اکثر گاوچاه‌ها به سبب وجود رطوبت و سست شدن خاک قابل پیش‌بینی است.
او اضافه کرد: مقرر شده  با همکاری شهرداری و هیئت‌امنا تحت نظارت کارشناسان میراث‌فرهنگی پروژه اصولی مرمت به زودی آغاز شود.
1210/ن

 

کد خبر 191787

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید