جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۵۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس کل دادگستری فارس گفت: همزمان با دهه کرامت و روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) ۵ محکوم به قصاص از چوبه دار رها شدند.

به گزارش پیام خبر،حجت الاسلام سید کاظم موسوی گفت: تلاش مشترک شورای حل اختلاف استان و هیئت ویژه صلح و سازش دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در راستای پویش « به حرمت علی (ع) می بخشم» همزمان با دهه کرامت منتج به اعلام رضایت ۵ نفر از خانواده های اولیاء دم شد.

موسوی گفت: محبوسین این پرونده ها در حوزه های قضایی  شیراز ، کازرون ، کوه چنار و سپیدان  پس از چندین سال  از زندان آزاد شدند.

وی همچنین از آزادی ۵۰ نفر زندانی جرائم مالی غیر عمد با استفاده از تسهیلات قضایی همزمان با  این ایام مبارک خبر داد و افزود: امروز همچنین با تقاضای اشتغال ۱۰۰ نفر از مددجویان زندان های فارس نیز موافقت و ۱۰۰ زندانی مشمول دیگر نیز با اعطای مرخصی از زندان آزاد شدند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با تاکید بر اینکه روند سرکشی به زندان ها و آزادی زندانیان واجد شرایط  به صورت ویژه در دهه کرامت ادامه خواهد داشت به تشریح شخصیت والای امین ولایت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) پرداخت.

موسوی افزود: در روایت و سیره ایشان به برخورد های کریمانه و آزاد سازی یک هزار بنده اشاره شده و امروز لازم است ما نیز با پیروی و سرلوحه قرار دادن سیره  آن شخصیت والامقام ضمن تقویت مردم مداری و تکریم مراجعان زمینه رهایی بخشی افراد مستحق در بند، به خصوص محکومان جرائم مالی غیر عمد را فراهم کنیم.

1213/س

 

کد خبر 191792

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید