چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
چهارشنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۰۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه

معاون وزیر ورزش و جوانان:

در اوج تهاجم فرهنگی دشمن قرار داریم

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، گفت: در شرایطی هستیم که با فاصله سخت و دشوار فرهنگی و رسانه ای قرار گرفته ایم و جوانان ما در حال ترور روانی هستند که امید و هویت آنها در حال آسیب است .
به گزارش پیلم خبر، وحید یامین پور امروز چهارشنبه  در نشست معاونین فرهنگی و امور جوانان سراسر کشور به میزبانی شیراز با بیان اینکه بخش زیادی از کشور و بسیاری از استان ها حوزه فرهنگی و امور جوانان همچنان در یک واحد تعریف شده و ماموریت ها مشترک می باشد، ضمن استقبال از همکاری‌ و مشارکت این دو واحد در کنار یکدیگر ، افزود : در نظام جمهوری اسلامی ما گاهی از ماهیت حقیقی نظام و آرمان اصلی و اصیل نظام که در حقیقت نقطه عظیم انقلاب اسلامی بوده است غفلت می کنیم. این در حالیست که بخش زیادی از نظام بروکراتیک و اداری در نظام جمهوری اسلامی تعریف شده است که ماموریت آنها تذکر مدام در خصوص دستیابی به اهداف و افق ها و تربیت نفوسی است که بتواند بار انقلاب اسلامی را به دوش بکشند.
وی اظهار کرد: در حقیقت نسبت این دو موضوع همچون نسبت جان و جسم و روح و کالبد است و اگر از این بخش هویت ساز و تربیتی و معنوی غفلت شود، این جسم و کالبد هر چه که سرخوش باشد از آن افقی که برای آن ترسیم شده دور و غافل خواهد ماند.
یامین پور افزود: ماموریت های ما در حوزه جوانان از نوع ماموریت های هویت ساز و ناظر بر نفوس است و افرادی که قرار است این اهداف را محقق کنند باید خودشان با این اوصاف تعریف و شناخته شده باشند تا بتوانند از عهده این امر تربیتی و الهام بخش برآیند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اگر افراد در این حوزه هم شعاع با افق انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب اسلامی و امام راحل و هم نفس با شهداء و معلمین انقلاب اسلامی نباشد این ماموریت را ضایع کرده و به نوعی خیانت کرده اند، گفت:در این مسیر ما خودمان هدف هستیم و ابتدا باید خود را پرورش بدهیم و به مسیری که در آن در حال طی کردن می باشیم باورمند به این ماموریت تربیتی الهام بخش باشیم و تلاش کنیم از عهده آن برآییم.
یامین پور با بیان اینکه ما هم اکنون در حال گذراندن دورانی دشوارتر از دوران دهه شصت و بعد از آن می باشیم، خاطر نشان کرد: علت اینست که ما هیچ وقت در این شرایط بمباران همه جانبه دشمنان در حیطه هویتی نبودیم و موضوع تهاجم و شبیه خون فرهنگی را مقام معظم رهبری به درستی به آن اشاره کردند اما این حوزه به صورت تصاعدی افزایش یافته است و هم اکنون در شرایطی هستیم که با فاصله سخت و دشوار فرهنگی و رسانه ای قرار گرفته ایم و جوانان ما در حال ترور روانی هستند که امید و هویت آنها در حال آسیب است.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان با بیان اینکه اگر این پرسش مطرح شود که مسئولیت امور جوانان برعهده کیست و پاسخ اینست که به رسم ماموریت این وظیفه بر عهده ما می باشد، گفت : انجام ماموریت های محوله در حوزه جوانان بر عهده این وزارتخانه است و همه موضوعات را از ما می خواهند و اگر ما هر روز این موضوع را به خود یادآور کنیم که چه ماموریتی داریم این موضوع کمک خواهد کرد که در این راه متعهد بمانیم.
1210/ن

 

کد خبر 192522

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید