پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
چهارشنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۴۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان:

تقسیم کار ساختاری مانع همکاری با سایر حوزه ها نشود

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در تقسیم بندی جوانان، فرهنگی و ... وجود ندارد و نباید تقسیم کار ساختاری مانع همکاری ما با سایر حوزه ها شود و این گونه نباشد که اعلام شود انجام وظایف و ماموریت مرتبط با حوزه خودش است.
به گزارش پیام خبر، سینا کلهر در نشست هم اندیشی معاونین فرهنگی و امور جوانان سراسر کشور در سخنانی ضمن قدردانی از مدیر کل ورزش و جوانان فارس در راستای برگزاری این نشست گفت: یکی از ماموریت های معاونت فرهنگی وزارت ورزش و امور جوانان تربیت نفوس وحدت بخش و مشترک کلیه کارهایی است که با عناوین تربیتی ، فرهنگی و آموزشی و یا سایر عناوین آن مطرح می شود.
کلهر عنوان با اشاره به تقسیم بندی ناخواسته در حوزه های جوانان، فرهنگی، عمرانی گفت: این گلایه هنوز هم در خصوص این تقسیم بندی وجود دارد اما این تقسیم بندی اقدامی در جهت بهتر انجام شدن کارها صورت گرفته است. اما این موضوع را باید در نظر داشت که در جهان واقعی تقسیم بندی در خصوص جوانان، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی وجود ندارد بلکه یک اقدام یکپارچه کلی وجود دارد بنام زندگی که این موضوع وضعیت با ثباتی ندارد و در صورتیکه حال زندگی خوب باشد همه حوزه ها کار خوبی را انجام می دهند و اگر عملکرد مطلوبی نداشته باشد گلایه های بسیاری در همه حوزه ها مطرح می شود. این در حالیست که بخشی از مشکلات این حوزه به دلیل شرایط فعلی سختی که به دلیل کم کاری هایی که در دوره قبل انجام شد، تحریم ها و مسائل تاریخی که در گذشته با آن مواجه بودیم متاسفانه شرایط عمومی و وضع جامعه شرایط مطلوبی نیست.
این مقام مسئول ابراز کرد: این تقسیم بندی هایی که برای این حوزه ایجاد شده است نباید به گونه ای پیش برود که مانع انجام کار بشود . چرا که این تصمیم را گرفتیم تا با کوچکتر کردن حوزه ها اقدامات به صورت مطلوب انجام شود. اما طی هشت ماه از شروع و فعالیت کار در این حوزه برآوردمان بر اینست که مشارکت مان موفق نبوده است و یکی از علت های آن تفکیک های ساختاری است. ساختاری که قرار بوده است به عنوان یک ابراز برای ما باشد اما خود یک مانع شده است.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: بخش های ورزشی، جوانان و فرهنگی به گونه ای تفکیک شدند که همچون دیواری بتنی میان آنها وجود دارد و این موضوع تنها با اراده ما رفع خواهد شد.
کلهر با بیان اینکه امید است این نشست ها کمک کند تا ما از ظرفیت های بخش های مختلف این حوزه بهره ببریم ، افزود: در ستاد تقسیم بندی جوانان ، ازدواج فرهنگی و ... وجود ندارد و نباید تقسیم کار ساختاری مانع همکاری ما با سایر حوزه ها شود و این گونه نباشد که اعلام شود انجام وظایف و ماموریت مرتبط با حوزه خودش است.
وی افزود: در هنگام انجام کار فرهنگی با شرایط سخت امروز که گاهی ما را ناامید می کند و یا نتیجه آنرا مطلوب نمی دانیم، گفت: در برخی موارد وضعیت عمومی جامعه به گونه ای است که نمی توان کاری را انجام داد و این تصور ذهنی بوجود می اید که در این وضعیت میتوان چه کاری را انجام داد و اگر قرار باشد ما در یک نقطه قرار بگیریم این همان نقطه است که به بهترین شکل در سوره ۱۷۳ ال عمران توصیف شده است که آن چه که به ما تذکر داده می شود شرایط وضعیت مناسبی ندارد اما در این نقطه کسی که امیدوار است تا کاری انجام بدهد در این نقطه کار خود را شروع می کند.
1210/ن

 

کد خبر 192525

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید