جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۲۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس پلیس آگاهی فارس از شناسایی و دستگیری ۲ نفر کلاهبردار که اقدام به برداشت مبلغ ۳ میلیارد ریال از کارت های بانکی افراد مسن و کم سواد کرده بودند، خبرداد.

به گزارش پیام خبر،سرهنگ “کاووس حبیبی” در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری از افراد مسن و بی سواد و برداشت از حساب آنان توسط افرادی در سطح شهر شیراز با ترفندی خاص در جلوی عابر بانک ها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی، علمی و تخصصی ۲ نفر متهم را در این زمینه شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند. سرهنگ “حبیبی” بیان داشت: متهمان در بازجویی اولیه به ۱۸ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۳ میلیارد ریال در سطح شهر “شیراز” اعتراف و پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند. این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان هنگام استفاده افراد مسن و بی سواد از دستگاه عابر بانک کنار آنان ایستاده و با جلب اعتماد آنان تحت عنوان کمک، کارت بانکی این افراد  را در اختیار گرفته و در حین انجام عملیات بانکی به دروغ عنوان داشته که دستگاه، کارت شما را ضبط و به بانک مراجعه و کارت خود را دریافت کنید و پس از سرقت کارت بانکی اقدام به خرید گوشی موبایل، طلا  و اخذ وجه نقد از کارت مسروقه می‌کرده اند. رئیس پلیس آگاهی استان به شهروندان توصیه کرد: مجرمان با شیوه و شگردهای مختلف اقدام به سرقت می کنند که لازم و ضروری است شهروندان خصوصا افراد کم سواد یا بی سواد ضمن مراقبت کامل به هشدارهای پلیس در این خصوص توجه کنند و برای استفاده از عابر بانک ها حتماً یکی از افراد مطمئن را همراه خود برده و از ارائه رمز عبور خود به دیگران اکیداً خودداری کنند. 1213/س

 

کد خبر 193028

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید