شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
دوشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۱۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مدیر ستاد کانون های مساجد فارس خبر داد؛

تعیین شناسه ملی برای مساجد فارس

مدیر ستاد کانون های مساجد فارس از تعیین شناسه ملی برای مساجد استان خبر داد.

به گزارش پیام خبر، حسین امیدی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های اوقات فراغت تابستان 1401 پرداخت و گفت: سه ماه تابستان فعالیت های مختلفی در ۱۳۰۰ کانون شهری و روستایی داریم.

وی با بیان اینکه برنامه های کانون ها دو وجهه آموزشی و تفریحی دارد، افزود: خانواده ها مسجد را به عنوان یک مکان امن و پویا انتخاب کنند.
به گفته امیدی، بخش عمده فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد رایگان است اما برخی که خدماتی است هزینه اندکی از اعضا گرفته می شود.
وی از عقد تفاهم نامه با سازمان فنی حرفه ای خبر داد که هر مسجدی مایل باشد دوره های فنی برگزار کند که به صورت نیمه رایگان است.
مدیر ستاد کانون های مساجد فارس با اعلام اینکه مراتب استفاده از نزدیک ۴۰ مکان از جمله موزه ها، اماکن ورزشی، باع ها و... در شیراز برای اعضای کانون ها فراهم شده است، گفت: در مشهد مقدس برای اسکان زایرین موقعیتی فراهم شده که اماکنی تنطیم شده که کاروان های راهی شده اسکان یابند.
امیدی از تامین مربی برای برگزاری دوره های مساجد در نطر گرفته شده که در زمینه ورزشی قرآنی هنری هم خبر داد و افزود: ۷۵ مسجد در شیراز با استفاده از بانوان مهدهای قرآنی تحت عنوان طرح ریحانه اجرا می کنند.
وی با بیان اینکه کودکان زیر ۸سال از این مهدها می توانند استفاده کنند، گفت: امسال چهارمین رویداد ملی فهما نیز برگزار می شود که یک نوع مسابقه و رقابت فرهنگی بین ۲۵ هزار کانون کشور است.
مدیر ستاد کانون های مساجد فارس با تصریج اینکه سرانه کمک هزینه مساجد موضوع محور شده است، عنوان کرد: در کانون ها به زودی نهضتی آغاز می شود که به دنبال جوان گرایی برای مدیران فرهنگی مساجد است.
به گفته امیدی، رسالت اصلی یک‌ مدیر موفق جهادی و انقلابی برای اسلامی گردن محله باید به روز باشد و خلاقیت بکار گیرد. لدا از کانون‌های مساجدی که در زمینه فرهنگی و هنری و فضای مجازی فعالیت می کنند، حمایت می کنیم. همچنین از کسانی که طرح ها و مقالات خوب داشته باشند جدی حمایت می کنیم.
وی پیرامون طرح ملی شناسه مساجد، اظهار کرد: یک شناسه ملی برای مساجد مهیا کردم که تمام مسجدی ها می توانند با مراجعه به ستاد برای مساجد شناسه ملی بگیرند. مسجدی که این شناسه را داشته باشند می توانند حساب های مالی مسجد را کاملا منظم کنند.
امیدی خاطرنشان کرد شناسه ملی مساجد اجرای طرح های مهم برای رفع آسیب های اجتماعی در محله، شهرک، شهر، شهرستان، استان و کشور را موجب می شود.
وی اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ نزدیک یک میلیارد بر اساس طرح رفع آسیب های اجتماعی به مساجد دادیم و ۴۰۰ مسجد از این اعتبار بهره مند شدند.
1210/ن

 

کد خبر 193066

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید