سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
دوشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۴۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس اداره اوقاف ناحیه یک کرمانشاه اعلام کرد:

وقف یک واحد آپارتمان برای کمک به سالمندان و ایتام

حجت الاسلام جاسمی، از وقف یک واحد آپارتمان مسکونی با ارزش تقریبی پانزده میلیار ریال با نیت کمک به سالمندان و ایتام خبر داد.

حجت الاسلام جاسمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک کرمانشاه، با اشاره به اهمیت بالای احیای سنت وقف و تاثیر بسزای آن در زندگی نسل آینده، به خبرنگار پیام خبر گفت: پیشینه وقف به پیش از دین اسلام برمی گردد و در روایات از آن به نام صدقه جاریه یاد شده است.

وی با اشاره به آثار اقتصادی و اجتماعی وقف، اظهار کرد: واقفان خیراندیش از دیرباز با ورود به عرصه های مختلف فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و بهداشتی در بهبود زندگی مردم و رفع مشکلات آنان تاثیرگذار بوده اند.

حجت الاسلام جاسمی، با اشاره به اهمیت احیاء و ترویج این سنت حسنه، اعلام کرد: در دهه کرامت یک واحد آپارتمان مسکونی واقع در فرهنگیان فاز ۲ کرمانشاه به صورت شش دانگ وقف شد.

وی ارزش تقریبی این واحد آپارتمانی به متراژ ۱۲۰ متر را  پانزده میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این واحد آپارتمان توسط خانم احترام رنجبر با نیت کمک هزینه آسایشگاه سالمندان وکمک هزینه تحصیلی ایتام  وقف شده است.

گفتنی است، برخی از موارد وقف و مصارف ‌آن در گذشته، احداث مساجد، مدارس، کتابخانه‌ها، و بیمارستان‌ها، آب‌انبارها، قنات‌ها و رسیدگی به فقرا و نیازمندان، معلولان و زندانیان و تامین مخارج زندگی علما بوده است که امروزه متناسب با گسترش علوم و فناوری و نیازمندی های جامعه در عرصه های بیشتری پیش بینی شده است.

۱۲۲۶/خ

 

کد خبر 193093

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید