سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۱ تیر ۱۴۰۱ ۰۳:۴۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی استان، توصیه هایی را در خصوص پیشگیری از سرقت محل کسب به اصناف ارائه داد.

به گزارش پیام خبر،کارمند رتبه 16 "مهدی نعمایی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ضمن گرامیداشت یکم تیرماه روز ملی اصناف، توصیه‌های زیر را در خصوص پیشگیری از سرقت محل کسب به اصناف و بازاریان ارائه داد: 1.از نگهداری وجوه نقد بیش از حد معمول در مغازه خودداری کرده و آن را به بانک بسپارید.

  1. چنانچه محل کسب شما از درب آهنی و شیشه ای برخوردار است برای بالا بردن ضریب اطمینان هر دو را قفل و از کرکره مشبک استفاده کنید.
  2. از آنجا که قفل‌های معمولی خیلی مناسب نیست تا حد الامکان از قفل‌های سوئیچی استفاده کنید.
  3. به وسیله جوش دادن میله‌های محکم فلزی، راه نفوذ سارقین را از طریق کانال کولر، هواکش و تابلوهای تبلیغاتی مغازه مسدود کنید.
  4. برای پیشگیری از سرقت به روش توپی زنی، قفل مغازه خود را به گونه‌ای نصب کنید که توپی آن همسطح با بدنه درب باشد، یا اینکه لوله‌ای فلزی به دور آن جوش دهید.
  5. در صورت لزوم، محل کسب خود را به سیستم هشدار دهنده مجهز نموده و آنرا به گونه‌ای نصب کنید که تشخیص آن برای دیگران به سهولت ممکن نباشد.
  6. شب‌ها یک لامپ را روشن بگذارید تا داخل مغازه از بیرون کاملاً نمایان باشد.
  7. تا اطمینان کامل از صداقت شاگردتان، از در اختیار گذاردن کلید مغازه و گاو صندوق به وی خودداری کنید.
  8. به کارگران و خدمه خود اجازه ندهید که افراد ناشناس را به عنوان دوست و همشهری به محل کار بیاورند.
  9. ممکن است مشتری اقلامی را که خریداری نموده است بر روی زمین ریخته و وانمود کند که به کمک احتیاج دارد. در اینگونه موارد بیشتر مراقب اعمال و رفتار مشتری باشید.
  10. در صورتی که محل کار شما از سیستم هشدار دهنده برخوردار است، به طور مرتب آن را کنترل کرده و معایب آن را برطرف کنید.
  11. از خرید اموال، اشیاء و جواهرات بدون فاکتور و مدارک کافی از افراد ناشناس جداً خودداری کرده و مراتب را به مرکز 110 اطلاع دهید.
  12. شماره سریال اموال و لوازم صوتی و تصویری و سایر لوازم قیمتی محل کسب خود را در دفتری مخصوص ثبت کرده و از آنها عکس و فیلم تهیه کنید تا در صورت وقوع سرقت و کشف آن، به راحتی بتوانید از طریق پلیس آگاهی به اموال خود دست یابید.
  13. گاو صندوق را حتماً به طور مخفی در داخل دیوار جا ساز کنید.
  14. در صورت تغییر مکان محل کسب، قبل از هر اقدامی توپی قفل‌های محل کسب جدید را تعویض کنید.
  15. درب‌های ورودی و دیوارهای جانبی و گاو صندوق را به سنسورهای ضربه‌ای و لرزشی مجهز کنید.
  16. مراقب باشید افراد کف زن و جیب بر، به عنوان مشتری وجوه نقد و اجناس قیمتی شما را به سرقت نبرند.
  17. در مواجه با افرادی که خود را مامور معرفی کرده یا مامور جلوه می‌کنند، از آنها کارت شناسایی و حکم ماموریت بخواهید و حکم آنان را با دقت مطالعه کنید.
  18. در مورد نصب زنگ اخبار، آژیر، قفل مرکزی، دوربین مداربسته، سیستم اضطراری در زمان خاموشی و حفاظت فیزیکی مغازه خود با ماموران کلانتری محل مشورت کنید.
  19. هنگام خرید و فروش با حوصله رفتار کنید و از رها کردن پول بر روی ویترین، گاو صندوق، کشو و... اجتناب کنید و وسایل داخل مغازه را در پیاده رو قرار ندهید.
1213/س  

 

کد خبر 193170

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید