جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۴ تیر ۱۴۰۱ ۲۳:۲۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس با بیان اینکه آمار نزاع امسال نشان از رشد در میان زنان و کاهش آمار در میان مردان دارد، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان اردیبهشت امسال پنج هزار و ۸۵ مورد نزاع حقیقی در این استان رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱ درصد رشد داشته است و ۳ هزار و ۳۱۹ مربوط به مردان و هزار و ۷۶۶ مورد مربوط به زنان بوده‌ است.

به گزارش پیام خبر،علی رضا درودچی در نشست خبری  از امکان شناسایی مجرمین سابقه دار با بهره گیری از بانک ژنتیک در پزشکی قانونی فارس خبر داد و بیان داشت : پیچیده ترین پرونده‌های جنایی در استان فارس و شیراز با استفاده از بانک ژنتیک به نتیجه رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس به ثبت اطلاعات ژنتیک مجرمین سابقه دار در سامانه پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: در صورت تکرار جرم از سوی مجرمین سابقه دار این سامانه به شناسایی سریع آنها کمک شایانی می کند. وی  در ادامه با بیان اینکه آمار نزاع امسال نشان از رشد در میان زنان و کاهش آمار در میان مردان دارد، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان اردیبهشت امسال پنج هزار و ۸۵ مورد نزاع حقیقی در این استان رخ داده که ۳ هزار و ۳۱۹ مربوط به مردان و  هزار و ۷۶۶ مورد مربوط به زنان بوده‌  که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱ درصد رشد داشته است. مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس اضافه کرد: مقایسه آمار نزاع امسال با مدت مشابه سال قبل در تعداد مراجعه کنندگان مرد ۲ و ۴ دهم درصد کاهش اما در مراجعه زنان در دوماه امسال به نسبت سال گذشته ۵ و  ۹ دهم درصد افزایش را نشان می دهد. وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ مجموعا ۱۱۳ هزار تشکیل پرونده در حوزه نزاع در فارس انجام شده که به نسبت سال ۹۹ رشد ۵ درصدی داشته است و از این تعداد تشکیل پرونده ۱۰۱ هزار مربوط به معاینات سرپایی است و بیش از ۳۱ هزار مربوط به نزاع و درگیری بوده است. درودچی اظهار داشت: بطور میانگین حدود ۳ درصد پرونده‌های نزاع دو ماهه امسال و سال ۱۴۰۰ مربوط به ادعای نزاع، ساختگی و خودزنی بوده است. 1213/س

 

کد خبر 193434

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید