شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۷ تیر ۱۴۰۱ ۰۶:۰۵
زمان مطالعه: 7 دقیقه
استاندار فارس با اشاره به اینکه تعطیلی فروشگاه های کتاب چند جنبه نظیر کمسیون ماده «100» و تغییر کاربری دارد، اظهار کرد: فروشگاه هایی که تعطیل شده مشکل کشف حجاب به همراه مشکلات قبلی داشته اند و این توامانی مسائل با هم باعث تعطیلی شده است و این چه نوع کتاب خوانی است که در فروشگاه کتاب کشف حجاب داشته باشند، این روند تعطیلی ادامه خواهد داشت و تحمل نخواهیم کرد، برخی ها بداخلاقی کنند و اعتقادات مردم را عده ای به سخره بگیرند.

به گزارش پیام خبر،محمدهادی ایمانیه، در جمع خبرنگاران با اشاره به  ابلاغ مدیر آبفای شیراز، گفت: هماهنگ با من شد منتهی یک نکته ای صحبت شد که تمام این نکاتی که توافق کرده بودیم قبل از ابقا لحاظ نشده بود و پس از آن مقرر شد که نکات لحاظ شود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه با مدیر شرکت «آزمایش» توافق کرده بودیم که تا پایان خرداد یکصد نفر اشتغال بیمه شده جدید را ثبت کرده باشد و متاسفانه تنها 40 نفر بیمه نکرده است و من به نشان اعتراض در مراسم افتتاحیه شرکت نکردم، تاکید کرد: خودم شرکت نکردم و فرماندار هم گفتم شرکت نکند.

وی با اشاره به اینکه قرار است مدیر شرکت «آزمایش»، 250 نفر تا آخر شهریور و 500 نفر تا آخر سال بیمه کند، اظهار کرد: اگر مدیر این شرکت نمی خواهد و یا نمی تواند عمل کند، با هماهنگی قوه قضائیه می توانیم مزایده برگزار کنیم، سرمایه گذارانی هستند که بتوانند جایگزین شوند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه چند ماه تلاش کردم بین راهداری، راه و شهرسازی و شهرداری توافق ایجاد شود و توافقنامه ای بین این سه ارگان منعقد شد که شورای اسلامی شهر شیراز روی آن 14 ایراد وارد کرد، افزود: پس از این برای اینکه دوباره وارد پروسه توافق نشویم و کمربندی جنوب را واگذار کردیم، به شهرداری و هر مسئله ای دیگر شهرداری مسئول پاسخگویی است ما نمی خواهیم جدایی ایجاد کنیم و راهداری قول داده همچنان به خدمت رسانی ادامه دهد.

ایمانیه تاکید کرد: کمربندی شمال هم بین راهداری و راه شهرداری واگذار شد و بیش از یک هزار میلیارد تومان هزینه لازم دارد.

وی با اشاره به اینکه از نهضت ملی مسکن در فارس راضی نیستم، اظهار کرد: آمار و ارقام می گوید ما هم رتبه هستیم با استان های بزرگ کشور و برخی استان ها که 20 هزار سهمیه دارد که تامین زمین خیلی راحت تر است اما تلاش را انجام می دهند و زمین 2 سال اول آماده شده است و در مرحله انعقاد قرارداد هستند و تفاهم نامه ای بین استانداری و قرارگاه «خاتم الانبیا (ص)» ایجاد شده و 50 هزار واحد هم توسط قرارگاه ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه استاندار فارس با تاکید بر اینکه صاحبان ITI سرمایه گذاری پیدا کردند و مقرر شد تا شنبه این هفته پولی به حساب دادگستری واریز شود و قرار است مطالبه کارگران واریز شود، تا امروز به حساب نریخته بود، اظهار کرد: آمادگی دارد قوه قضائیه مزایده برای فروش آن بگذارید و تاکنون 2 خریدار هم وجود دارد.

ایمانیه یادآور شد: برای کارخانه روغن نباتی «نرگس» شیراز، هم کارخانه جدید را در منطقه ویژه فعال و 200 میلیارد تومان برای ساخت کارخانه در فاز اول هزینه کنند و قسمت دوم با وام بانک و فاز سوم از محل فروش زمین کنونی، برای کارخانه جدید که ظرفیت بیشتری برای تولید دارد، هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی فروشگاه های کتاب چند جنبه نظیر کمسیون ماده «100» و تغییر کاربری دارد، اظهار کرد: فروشگاه هایی که تعطیل شده مشکل کشف حجاب به همراه مشکلات قبلی داشته اند و این توامانی مسائل با هم باعث تعطیلی شده است و این چه نوع کتاب خوانی است که در فروشگاه کتاب کشف حجاب داشته باشند، این روند تعطیلی ادامه خواهد داشت و تحمل نخواهیم کرد، برخی ها بداخلاقی کنند و اعتقادات مردم را عده ای به سخره بگیرند.

وی در مورد شرکت های دانش بنیان هم گفت: شرکت های دانش بنیان کارهای خوبی در حال اجراست و برای نخستین بار نمایشگاه دانش بنیان برپا شد و 36 شرکت دانش بنیان که مشکلاتی داشتند و سعی کردیم مشکلات آنان را حل و فصل کنیم.

استاندار فارس در پاسخ به جمع آوری «بیدود» هم گفت: در مورد «بیدود» از شهرداری سئوال کنید.

وی با اشاره به اینکه طی هفته های گذشته سفر معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد، تاکید کرد: 2 هزار و 350 میلیارد تومان برای آزادراه توافق شد و این آزادراه 92 درصد پیشرفت اجرایی دارد و پمپ بنزین ها و مجتمع های بین راهی آزاد راه را وزارت راه به مزایده گذاشته است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه یک هزار و 400 میلیارد تومان نقد به حساب های استان واریز شده است که اقدامی بی سابقه بود و عمده پول های عمرانی استان به صورت اوراق بود، افزود: 132 پروژه هم مصوبات سفر رئیس جمهور به فارس بود که 22 پروژه آن متمم شکل گرفت و یکصد پروژه طبق جدول پیشرفت داشته است و 32 پروژه مشکل داشت 22 مورد آن تکلیف آن روشن شد.

وی با اشاره به اینکه برای 57 هکتار باید گفت ستاد و صندوقی وجود دارد که بازسازی اطراف حرم ها وام پرداخت می کند و افرادی که در این منطقه هستند، می توانند با 600 میلیون تومان وام چهار درصد دریافت کنند برای بازسازی منازل خانه های خود دریافت وام کنند، این تغییرات ربطی به خانه های میراثی ندارد، افزود: این ماجرا محسنات خوبی برای ساکنین دارد و تغییر طرح 57 هکتاری به 360 هکتاری باعث می شود تا این وام به مردم بیشتری برسد و این منطقه 360 هکتاری از همه لحاظ به حالت مطلوب برسانیم و افراد زیر خط فقر زندگی می کنند شناسایی می شوند و دولت تضمین کرده است دریافتی ماهیانه هر فردی آن به یک میلیون تومان برسد که احصا این افراد در طرح 360 هکتاری در اولویت است.

وی با اشاره به اینکه راجع به انتقال «صاایران» هم گفت: این اتفاق روی نمی دهد و صنایع الکترونیک را توسعه خواهیم داد و با وزارت دفاع هم صحبت شده است.

استاندار فارس گفت: برای رفع مشکل تالاب ها هم نمی دانیم باید چکار کنیم، از طرفی باران نباریده، از طرفی چاه های غیرمجاز زده شده و از طرفی هم آب سد «درودزن» هم به «بختگان» نمی رسد، البته برخی کشاورزان با چاه های غیر مجاز زندگی و امرار معاش می کنند اما برخی هم سواستفاده گر هستند و افراد سواستفاده گر را شناسایی خواهیم کرد و دست آنان را از آن چاه ها کوتاه خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد ساخت تالار مرکزی شیراز هم گفت: تالار مرکزی شیراز بعد از 14 سال مشکل اولیه حل شد، این محل هفت صاحب داشت و خوشبختانه مسئله سند این تالار مرکزی به نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حل شد و وزیر فرهنگ اعلام کرد تا سند به نام وزارت فرهنگ ارائه نشود امکان هزینه کرد وجود ندارد و قرارداد ادامه ساخت تالار مرکزی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به زودی منعقد خواهد شد.

وی گفت: افرادی که در صنف خودشان مشکل دارند و نیاز به تجمع دارند می توانند به ما مراجعه کنند و درخواست تجمع دهند و من برای تامین سالن تجمع همکاری خواهم کرد و می توانند تجمع را با حضور رسانه ها درخواست دهند و مسئولین امر حرف های آنان را گوش دهند و پاسخگویی داشته باشند و اگر کسی می خواهد در خیابان تجمع کند شاید مسئله چیز دیگری است و تجمع در خیابان جالب نیست.

1213/س

 

کد خبر 193554

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید