شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
پنج شنبه, ۰۹ تیر ۱۴۰۱ ۲۳:۱۶
زمان مطالعه: 1 دقیقه
رییس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کازرون با اشاره به خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در آثار تاریخی کازرون گفت: این حفاری مربوط به سالیان گذشته است و صدمه‌ای به جاده شاهی قدیم در شهرستان کازرون وارد نشده است.
به گزارش پیام خبر، محمدجواد جوکاری با اشاره به انتشار خبری مبنی بر تعرض به آثار تاریخی هخامنشی با دینامیت و مواد منفجره در کازرون، گفت: در بازدید میدانی یگان حفاظت و کارشناسان اداره میراث فرهنگی از محل موردنظر مشخص شد حفاری غیرمجاز صورت گرفته مربوط به سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۶ و در حوالی پیر بنکی و در مجاورت جاده شاهی قدیم بوده که در همان زمان مکاتبات آن با یگان حفاظت استان فارس و عوامل انتظامی صورت گرفته است.
رییس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کازرون افزود: خوشبختانه در محل حفاری غیرمجاز با دینامیت، هیچگونه بنا و آثار تاریخی هخامنشی موجود نبوده و به جاده شاهی قدیم نیز آسیبی وارد نشده است. دیروز خبری در خصوص تعرض سودجویان به حریم آثار تاریخی در کازرون با دینامت و مواد منفجره در برخی سایت‌های خبری و فضای مجازی منتشر شده بود که پیگیری‌ها نشان داد این خبر مربوط به سالیان گذشته است. 1213/س

 

کد خبر 193904

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید