پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
جمعه, ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۱۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رئیس اتاق بازرگانی فارس تاکید کرد؛

گردشگری حلقه اتصال تجاری فارس با مجارستان

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: حوزه گردشگری و گیاهان دارویی به ویژه تولید عصاره شیرین بیان در فارس زمینه مطلوبی برای گسترش مبادلات تجاری با کشور مجارستان و سایر کشورهای جهان است.

به گزارش پیام خبر، جمال رازقی، پنجشنبه 6 مرداد در دیدار با سفیر کشور مجارستان در ایران که با حضور معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس برگزار شد، گفت: ایران و مجارستان بیش از 160 سال سابقه همکاری و ارتباط دارند اما در حال حاضر عمده ارتباط ما از استان فارس با کشور مجارستان به اعزام دانشجو محدود شده است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: وجود تحریم های ظالمانه مانع از توسعه اقتصادی ایران و مجارستان شده اما شهر شیراز دارای ظرفیت های همکاری بسیاری برای ارتباط با کشور مجارستان دارد.

وی اضافه کرد: فارس، اولین تولید کننده محصولات کشاورزی در کشور است و سالانه حدود 14 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند.

رازقی تاکید کرد: استان فارس در سال های اخیر همچنین حرکت های چشمگیری در توسعه صنعتی داشته و اکنون بیش از 6 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان فعال است و در معادن، خاک نسوز و فرآوری های آن، کاشی و سرامیک نیز دارای ظرفیت های بزرگی در استان هستیم.

وی ادامه داد: برخورداری از دانشگاه های بزرگ و قدیمی، فارس را به مرکز علمی کشور و به ویژه در حوزه پزشکی تبدیل کرده و بزرگترین مرکز پیوند دنیا در شیراز است.

رازقی تصریح کرد: حوزه گردشگری و گیاهان دارویی به ویژه تولید عصاره شیرین بیان در فارس زمینه مطلوبی برای گسترش مبادلات تجاری با کشور مجارستان و سایر کشورهای جهان است.

زولتان وارگا هاسونیچ نیز در این نشست گفت: ایران و مجارستان پیشینه کهنی در ارتباط غیر سیاسی دارند و است و در حوزه اعزام دانشجو از ایران به کشور مجارستان، تبادل دانش و تقویت ارتباطات فرهنگی بین 2 کشور حائز اهمیت است و در پی تاسیس انجمن ایرانی های مقیم مجارستان برای قوی تر و ریشه دار کردن تبادلات فرهنگ 2 کشور هستیم.

سفیر مجارستان در ایران ادامه داد: در خصوص تحریم ها، شرایط کشور ایران را برای سرمایه گذاری، مبادلات تجاری و انتقال پول درک می کنیم و در سفارت مجارستان می توانیم به عنوان واسطه برای به حداقل رسیدن مشکلات کشور ایران کمک کنیم و اقدامات مشارکتی به انجام برسانیم.

وی تاکید کرد: تقویت برقراری ارتباط میان آژانس های گردشگری، گیاهان دارویی، برقراری خط هوایی مستقیم و گردشگری خوراک زمینه های خوبی برای همکاری ایران و مجارستان است.

وارگا هاسونیچ با اشاره به تکنولوژی های آب، درمان و کشاورزی در مجارستان گفت: از این ظرفیت های خوب دارد برای ایجاد ارتباط 2 سویه با استان فارس می توان بهره مطلوب برد.

1210/م

 

کد خبر 197208

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید