سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ۱۶:۱۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس گفت: امام حسین (ع) در زمان خودشان یک کار رسانه ای حرفه ای انجام دادند و ایشان برای آگاه کردن جامعه زمان خود نسبت به فساد اقدام کردند و به احیای احکام الهی بپردازند و امروز نیز رسالت خبرنگار باید بر همین مبنا باشد و سطح آگاهی جامعه را افزایش دهد.

به گزارش پیام خبر، علی فرهادی، امروز (چهارشنبه ۲۰ مرداد) در نشست خبری با خبرنگاران با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و گرامیداشت روز خبرنگار گفت: رسانه با در صحنه بودن عکاس و خبرنگار معنا می یابد و اهداف رسانه با اصحاب کوشای آن محقق می شود. مدیرعامل نمایشگاه بین المللی فارس افزود: خبرنگاری شغل نیست و یک نوع دلدادگی و عاشقی می خواهد و خبرنگاران مانند میدان داران دفاع مقدس، دلداده و عاشق هستند. وی اضافه کرد: خبرنگار به جامعه و مردم حس مسئولیت دارد و عاشق مبارزه با فساد و عوامل زشتی ها در جامعه است و خبرنگار باید به روشنگری بپردازد و عاشق این باشد که با تمام ناملایمات در صحنه های مختلف حاضر باشد. فرهادی تاکید کرد: کمال جویی، مردم داری و حقیقت یابی از ویژگی های خبرنگار است و بهترین الگو در حوزه رسانه، امام حسین (ع) و قیام کربلاست که مصداق امر به معروف و نهی از منکر بوده است. وی ادامه داد: امام حسین (ع) در زمان خودشان یک کار رسانه ای حرفه ای انجام دادند و ایشان برای آگاه کردن جامعه زمان خود نسبت به فساد اقدام کردند و به احیای احکام الهی بپردازند و امروز نیز رسالت خبرنگار باید بر همین مبنا باشد و سطح آگاهی جامعه را افزایش دهد. فرهادی بیان کرد: امام حسین (ع) برای بیعت نکردن با یزید، خطابه ای در مدینه به انجام می رسانند و اعلام می دارند که حکومت وقت را قبول ندارند و اعلام می کنند که عازم مکه هستند و هدف ایشان برای رفتن به مکه یک کار رسانه ای بوده تا پیام خود را در مکه و در اجتماع بزرگ مسلمانان اعلام کنند. وی افزود: امام حسین (ع) در مکه به امر معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و فساد پرداختند و یک روز پیش از مراسم حج مکه را ترک می کنند که نشان داد این سفر با هدف اطلاع رسانی به جهان انجام شده است. مدیرعامل نمایشگاه بین المللی فارس گفت: سیدالشهدا (ع) از آنجا اعلام کردند که به سمت قتلگاهشان می روند که شهادت ایشان در روز عاشورا رقم می خورد و پس از آن شاهد پیام آوری حضرت زینب (س) از واقعه کربلا به عنوان یک اقدام رسانه ای هستیم که مصداق فساد ستیزی و عدالت طلبی است که همان رسالت رسانه در دنیای امروز باید باشد و اصحاب رسانه ایران اسلامی با اعتقادات مذهبی که دارند این رسالت را سنگین می کند. وی ادامه داد: اگر خطابه حضرت زینب (س) نبود، حماسه کربلا به نسل های بعدی به این خوبی منتقل نمی شد و کار ایشان کار رسانه ای با ابزار زمان خودشان بود. فرهادی تصریح کرد: «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»، تمام کار خبرنگار است و راه خبرنگار راه دلدادگی در همین راستا باید باشد و دیدبان های واقعی جامعه، اصحاب رسانه هستند و کار خبرنگاری مقدس است و ارزش آن باید حفظ شود. 1215

 

کد خبر 199066

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید