پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
پنج شنبه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۳۹
زمان مطالعه: 4 دقیقه
استقلال تهران مدافع عنوان قهرمانی، لیگ بیست و دوم فوتبال ایران را با میزبانی از طلایی پوشان دیار نقش جهان آغاز می کند.

به گزارش پیام خبر، فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران از روز جمعه ۲۱ مردادماه آغاز می شود که از ساعت ۱۹، تیم پیکان تهران میزبان تیم تازه لیگ برتری شده ملوان بندرانزلی است.

از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تیم استقلال تهران قهرمان فصل گذشته به میزبانی ورزشگاه آزادی، دیداری حساس را مقابل سپاهان اصفهان برگزار خواهد کرد.

آبی پوشان پایتخت که در این فصل ساپینتو پرتغالی را روی نیمکت دارند و بازیکنانی مانند سجاد شهباززاده، کاوه رضایی، رضا میرزایی، پیمان بابایی و محمد حسینی را به خدمت گرفته و در آستانه جذب محمد محبی از سانتاکلارا است، توانست قرارداد بازیکنان تاثیرگذارش مثل مهدی مهدی پور، آرش رضاوند، رافائل سیلوا، کوین یامگا، عارف غلامی و روزبه چشمی را تمدید کرد تا امسال نیز یکی از مدعیان جدی کسب جام باشد.

ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم استقلال تهران در نشست خبری پیش از بازی با سپاهان گفت:مقابل تیم قدرتمندی بازی داریم و آشنایی کامل با مورایس دارم و درست است که نقاط قوت و ضعف تیم حریف را آنالیز کردیم ولی سپاهان هم از لحاظ آماده سازی مثل ما در سطح عالی نیستند و چهار هفته است این تیم شروع به کار کرده با این حال تمرکز ما روی پیروزی است و امیدوارم گام به گام بهتر شویم و وقتی آشنایی کامل از لیگ و تیم ها پیدا کردیم اوضاع بهتر می شود و بازی برگشت بهتر خواهد بود.

در طرف مقابل سپاهان اصفهان بازار نقل و انتقالات شلوغی داشت و با خدمت گرفتن الویس کامسوبا، نیلسون جونیور، رناتو داسیلویرا، مانوئل فرناندز، رامین رضاییان، محمد علی نژاد، محمد دانشگر و میلاد زکی پور نشان داد می خواهد برای تیم های استقلال، پرسپولیس و سایر مدعیان خط و نشان بکشد و خوزه مورایس سرمربی نام آشنا پرتغالی را نیز تنها برای کسب جام به خدمت گرفته است.

خوزه مورایس سرمربی این فصل سپاهان هم در خصوص بازی هفته نخست با استقلال گفت:از نظر من بازی با استقلال یک رقابت کلاسیک است و نمی‌توانیم پیش‌بینی‌ درباره نتیجه آن داشته باشیم، حس و حال این مسابقه نسبت به سایر بازی‌ها متفاوت است و قطعا از دیدار روز جمعه لذت می‌برم تا کیفیت بازیکنان تیمم و همین‌طور بازیکنان حریف را ببینم.

دیگر رقابت مهم آغازین هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه روز جمعه، تیم های نساجی مازندران و مس رفسنجان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار خواهند کرد.

این دیدار در ظاهر مسابقه خانگی نساجی است اما انگار نماینده مازندران به مانند فصل گذشته خانه به دوش خواهد بود و بازی های خانگی فصل جدید را هم باید بیرون از خانه برگزار کند.

تیم نساجی در این فصل حمید مطهری دستیار یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس را روی نیمکت دارد و با حفظ شاکله اصلی تیم و جذب مهره هایی چون علیرضا ابراهیمی، علی شجاعی و آداما نیان امیدوار به کسب نتایجی بهتر از فصل  ۱۴۰۱-۱۴۰۰ است.

رفسنجانی ها مانند در نقل و انتقالات خوب ظاهر شدند و با تمدید قرارداد گادوین منشا آقای گل فصل گذشته و جذب لوسیانو پریرا، جفرسون باهیا، حامد لک، رامتین سلیمانی و تمدید قرارداد با محسن اذرباد بازیکن تاثیرگذار این تیم، حریف خطرناکی برای سایر مدعیان محسوب می شوند.

در سایر دیدارهای روز اول هفته نخست لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، ساعت آلومینیوم اراک با مهدی رحمتی از ساعت ۲۰ میزبان هوادار تهران خواهد بود و از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه روز جمعه، مس کرمان دیگر تیم تازه صعود کرده از لیگ دسته یک به مصاف میزبان خود نفت مسجد سلیمان می رود.

تمامی دیدارهای هفته نخست به دلیل آماده نشدن سامانه بلیط فروشی، بدون حضور تماشاگران خواهد بود.

سایر بازی های هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران شنبه ۲۲ مردادماه برگزار خواهد شد.

۱۲۱۴

 

کد خبر 199206

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید