چهارشنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹ ربيع الأول ۱۴۴۴ قمری | ۰۵ اکتبر ۲۰۲۲ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۵۶
زمان مطالعه: 4 دقیقه
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه پزشکان باید در مطب خود کارتخوان داشته باشند، گفت: عدم وجود کارتخوان و اخذ پول نقد از بیمار تخلف است و افراد در صورت نبود کارتخوان در مطب پزشکان باید آن را گزارش دهند.

به گزارش پیام خبر، رضا شجاعی، با اشاره به اینکه پزشکان باید در مطب خود کارتخوان داشته باشند، گفت: عدم وجود کارتخوان و اخذ پول نقد از بیمار تخلف است و افراد در صورت نبود کارتخوان در مطب پزشکان باید آن را گزارش دهند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به فعالیت سامانه 190، افزود: در حوزه وزارت بهداشت و معاونت درمان، این سامانه به منظور پیگیری مواردی که از سوی مراجعین و خدمت گیرندگان گزارش می‌شود، وجود دارد. این مقام مسئول با تاکید بر اینکه درصورت وجود گزارشات مکرر از سوی مراجعان در خصوص عدم استفاده پزشکان از کارتخوان و درخواست وجه نقد برخورد های لازم صورت میگیرد، بیان کرد: مردم می‌توانند شکایات خود را در این خصوص با این سامانه به مسئولان انتقال دهند. شجاعی در بخش دیگری از سخنانش به نسخه نویسی الکترونیک نیز اشاره کرد و ادامه داد: در خصوص ثبت اینترنتی نسخ پزشکان، حرکت بزرگی انجام شده و مشکلاتی نیز در این زمینه وجود دارد که در صدد رفع مشکلات و بهبود فعالیت هستیم. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک، در ادامه اضافه کرد: درمورد بیماران اورژانسی یعنی بیمارانی که در سطح های ۱ و ۲ و ۳ به بیمارستان مراجعه می‌کنند به هیچ عنوان خدمت رسانی به این بیماران، نیازمند صرف وقت برای ثبت نسخه الکترونیک نیست و زمانی که بیمار بدحالی به اورژانس مراجعه می‌کنند، برای پذیرش و فرایند پرونده سازی نیز، فوت وقت نباید صورت گیرد. وی گفت: در خصوص بیماران سطح ۴ و ۵ که بیماران سرپایی ما هستند زمانی که مراجعه می‌کنند این ثبت باید انجام گیرد و با وجود افزایش مراجعات به حوزه های وابسته به دانشگاه و مراکز درمانی امید است بیمه های سلامت و تامین اجتماعی با ایجاد زیر ساخت ها تمهیدات لازم را انجام داده تا مشکلاتی در خصوص سرعت وجود نداشته باشد. 4600 تماس مزاحمت تلفنی با اورژانس 115 وی در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت اورژانس 115 به مزاحمت های برخی افراد برای همکاران در این بخش اشاره کرد و گفت: این مزاحمت ها سبب اختلال در عملکرد ما می شود که در این راستا باید دقت لازم در پاسخگویی به تماس ها با پرسش از تماس گیرنده توسط عزیزان در اورژانس انجام شود. شجایی با بیان اینکه در اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵، ساختاری وجود داره به نام سیستم دیس پچ اورژانس که پاسخگوی تماس های تلفنی هستند، ادامه داد: امسال ۴۶۰۰ تماس مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ اتفاق افتاد که ازین تعداد، ۱۶۷۷ مورد آن در ماه گذشته بوده است لذا منطقی است که این‌ سیستم دیس پچ سوالاتی را از افراد بپرسند تا تشخیص دهند که این تماسی که صورت گرفته مزاحمت تلفنی است یا خیر. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک، اضافه کرد: علاوه بر آن سوالاتی در این خصوص پرسیده می‌شود برای تعیین متخصص همراه و نوع وسیله نقلیه و امکاناتی که استفاده می‌شود، بنابراین سوالات تاحدودی منطقی هستند. شجاعی همچنین ضمن تقدیر از همدلی و مشارکت خیرین با بخش بهداشت و درمان بیان کرد:خیرین و نیکوکاران همواره همکاری خوبی با مجوعه بهداشت و درمان داشته و دارند. وی با بیان اینکه ایجاد سازه یک مرکز درمانی در یک شهر و منطقه کوچک و با جمعیت کم، نیازمند نیروهای درمانی، پزشکان متخصص، کادر درمان مجرب، زیر ساخت ها و تجهیزات پزشکی است، ادامه داد: این مسئله هزینه هنگفتی را به دانشگاه تحمیل می‌کند لذا تاسیس بیمارستان در این مناطق کار به صرفه اقتصادی نیست ولی مرکز جامع سلامت به صورت کارآمد می‌تواند وجود داشته باشد.

 

کد خبر 199390

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید