جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
یکشنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ ۱۶:۴۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان فارس از آزاد سازی بیش از ۲۱۰ هکتار از اراضی ملی اطلاع داد.
به گزارش پیام خبر به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، مجتبی یزدان پناه، رییس اداره حقوقی به عملکرد این اداره در مدت فعالیت دولت سیزدهم تاکنون اشاره کرد و گفت: بیش از 210 هکتار از اراضی ملی با پیگیری های صورت گرفته از دست متصرفان خارج شده است که ارزش این اراضی 500 میلیارد ریال ارزیابی می شود.
وی افزود: به همین منظور بیش از 100پرونده قضایی تشکیل و منجر به صدور حکم محکومیت متصرفان شده است و فقط در یک مورد، 270 فقره رفع تصرف و قلع و قمع در حوزه حریم و بستر تالاب ارژن صورت گرفته که منجر به رفع تصرف مقادیر زیادی از اراضی، از دست متصرفان شده است.
یزدان پناه بیان داشت: در همین مدت با پیگیری های صورت گرفته قرار منع تعقیب برای شش نفر از محیط بانانی که متهم به قتل عمد شده بودند، صادر شد و در دیوان عالی کشور به تایید رسید.
این مقام مسوول اظهار داشت: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تا کنون، 78 پرونده با موضوع اعتراض به آگهی منابع ملی و در خواست افزایش مستثنیات علیه این دستگاه در محاکم حقوقی مطرح شده که با دفاعیات موثر صورت گرفته در 84% موارد، رای به نفع دولت صادر شده است و16% مابقی در دست پیگیری است.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه به سبب پیگیری های به عمل آمده از افزایش مستثنیات 1260 هکتار از اراضی ملی مناطق چهارگانه تحت مدیریت، جلوگیری شده است.
1210

 

کد خبر 201857

 

    دیدگاه ها

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید