جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ ۱۸:۳۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شهردار منتخب شیراز ،گفت: شهرداری شیراز تمام قد و با کلیه ظرفیت در کنار آموزش و پرورش به استقبال مهر و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید می رود.

به گزارش پیام خبر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز محمد حسن اسدی شهردار منتخب شیراز همراه با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین شهرداری و شهرداران مناطق در جلسه ای که با مدیرکل آموزش و پرورش و رؤسای نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز برگزار شد گفت: شهرداری و مسئولین آن وظیفه خود می داند که در کنار آموزش و پروش باشد و تا آنجا که امکان دارد کمک کند تا مشکلات حل شود.

شهردار منتخب شیراز با تشکر از برگزاری این جلسه توسط مسئولین آموزش و پرورش که در نوع خود بی نظیر است و موجب پیشرفت هرچه بهتر در حوزه آموزش و شهروندی می شود ،اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم قدم های شایسته ای را برداریم و شاهد رشد و شکوفایی بیشتر شهر عزیزمان که سومین حرم اهل بیت(ع) و شهری فرهنگی ،ادبی و مذهبی است باشیم.

وی با بیان اینکه بیشتر مباحث این جلسه موضوع فرهنگی است، ابراز داشت: یکی از وظایف مهم شهرداری حوزه فرهنگی اجتماعی است و فرهنگ شهروندی و شهروند مسئولیت پذیر مواردی بسیار عمیق و اساسی است و اگر حل شود کار شهرداری در بسیاری از مسائل با پیشرفت رو به رو خواهد شد.

اسدی به جایگاه مهم آموزش و پروش اشاره کرد و گفت: مسائل آموزش و پرورش بسیار زیاد است چون دارای اهمیت بسیاری است و بنابراین مسائل آموزشی ، پرورشی و فرهنگی بسیار عمیق است که می طلبد همه در آن سهم داشته باشند و کمک کنند.

وی با بین اینکه از دور و نزدیک شاهد مشکلات و کمبودهای آموزش و پرورش از تجهیزات، مدرسه و غیره هستیم، بیان کرد: امیدواریم در این دوره از شورای ششم و شهرداری که در خدمت همه شهروندان شیرازی هست با لطف خدا و همت همه مسئولین بتوانیم قدمی مثبت و رو به جلو برداریم.

شهردار منتخب شیراز در ادامه به انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه که از سوی آموزش و پرورش مطرح شد اشاره کرد و خواستار پرداختن به موضوع فرهنگ شهروندی و ترافیکی به صورت ویژه و برجسته شد و افزود: اجرای مراسم های فرهنگی را وظیفه خود می دانیم اما اعتقادمان این است که فرهنگ شهروندی باید ارتقا پیدا کند.

اسدی در خصوص استفاده از حمل و نقل عمومی در آغاز سال تحصیلی، اظهار داشت: استفاده دانش آموزان چند روز در اوایل سال تحصیلی به صورت رایگان روال هرساله هست که امسال هم استمرار پیدا خواهد کرد.

وی در ارتباط با اماکن آموزشی و اراضی مرتبط با آن، ابراز داشت: قانون در این رابطه مشخص است و زمانی که می خواهد تفکیک صورت گیرد سرانه ها از جمله خدمات، ورزشی ، بهداشتی ، آموزشی مشخص است و اگر جایی می بینید مدرسه ای پیش بینی نشده است آنجا کوتاهی از سازمان و مجموعه دیگری است که چرا در طرح دیده نشده است.

شهردار منتخب شیراز همچنین به مسائل آموزشی دیگر پرداخت و عنوان کرد: با ورود ویروس منحوس کرونا  تحولی بزرگ و فوری نمایان شد و بسیاری از مسائل را تحت تاثیر قرار داد و امروز می بینیم اماکن آموزشی و اقامتی وجود دارد که با قدمت زیاد و پس از ۲ سال هم تعطیلی قطعا جهت بازگشایی با مشکلاتی روبه رو می شوند.

اسدی با اشاره به جایگاه شورا و شهرداری، گفت: در کشورهای در حال توسعه می بینیم که مدیریت واحد یکپارچه خدمات شهری شکل گرفته و موجب رشد خوبی در حوزه شهر و شهروندی شده است و آموزش و پرورش همراه با دیگر دستگاه های خدمات رسان کلا زیر نظر شهرداری آن شهر و مخصوصا شورای آن شهر که می خواهد قانون گذاری کند و مسائل را پیش ببرد می باشد.  

وی در ادامه به خدمات دیگر شهرداری جهت بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: طرح ایمنی مدارس شامل خط کشی ترافیکی ، علائم هشدار دهنده به صورت نوشتاری در کف آغاز شده است و برای اول مهر آماده خواهد شد.

شهردار منتخب شیراز به اجرای ۴۵۰ برنامه فرهنگ ترافیک با اجرای برنامه های موزیکال در مقطع ابتدایی در نواحی ۴گانه آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: در سه روز اول مهر شهروندان می توانند به صورت رایگان ار مترو استفاده نمایند و استقرار ۴۰۰ نفر یاور و همراه فرهنگی شهر در ذیل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز در مقابل مدارس در محدوده ترافیکی هست.

اسدی در ادامه به سرعت گیرهای قابل حمل پرتابل جهت نصب در مکان های پیش بینی شده اشاره کرد و ابراز کرد: بازگشایی پارک های ترافیکی که بعلت شیوع کرونا تعطیل شده بود مجددا در خدمت دانش آموزان است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۷۴۰ دستگاه اتوبوس، ۶۴ دستگاه مینی بوس و ۱۴ رام قطار شامل ۷۰ واگن درحال ارائه خدمات به شهروندان می باشند.

 

کد خبر 202271

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید