پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ ۲۳:۰۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون فرهنگی شهرداری شیراز اقدامات موکب امین ولایت در عمود ۵۶۷ مسیر نجف-کربلا را بر محورهای گردشگری مذهبی و تکریم خانواده تشریح کرد.

به گزارش پیام خبر، مصطفی مشفقیان در موکب امین ولایت شهرداری شیراز در عمود ۵۶۷ مسیر نجف به کربلا اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری براساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز و به نمایندگی از مجموعه شهرداری این کلان‌شهر در مسیر نجف به کربلا در عمود ۵۶۷ مجموعه موکب‌های بزرگی را دایر کرده است.

وی فعالیت این مجموعه موکب‌ها را  علاوه بر بحث اسکان و پذیرایی از زائرین اباعبدالله الحسین(ع) در مبحث گردشگری مذهبی برشمرد و افزود: زوار اربعین حسینی در غرفه زیارت مجازی می‌توانند صحنه‌هایی از عاشورا را ببینند و زیارت مجازی کنند.

به گفته رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز؛ زوار حسینی همچنین در این غرفه می‌توانند حرم‌های حضرت احمدبن موسی-شاهچراغ(ع) و حضرت علی بن حمزه(ع) را زیارت مجازی کنند و با این اعتاب مقدسه در شهر مقدس شیراز آشنا شوند.

مشفقیان در ادامه سخنان خود به بحث تکریم خانواده و ایجاد غرفه‌های مادر و کودک در این مجموعه موکب‌ها اشاره و تصریح کرد: این غرفه‌ها مورد استقبال خیل عظیمی از خانواده‌هایی که در این مسیر عبور می‌کنند، واقع شده و کودکان خود را ساعاتی به ما می‌سپارند و با خیال راحت استراحت می‌کنند.

 وی با اشاره به تلاشی که برای ایجاد ساعات مفرحی برای نوگلان حسینی می‌شود، اضافه کرد: سعی می‌کنیم علاوه بر رفع خستگی، بازی و تفریح برخی مفاهیم معنوی را هم به این نونهالان انتقال بدهیم.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز با ابراز امیدواری از تداوم این اقدام در سال‌های آتی‌ گفت: این حرکت فتح باب و آغازی باشد تا شهرداری شیراز هرساله بیش از پیش بتواند به زوار اربعین حسینی خدمت‌رسانی داشته باشد.

 

کد خبر 202364

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید