جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
دوشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ ۱۳:۳۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا خبر داد:

برگزاری رویداد ملی جایزه ادبی صدرا با هدف حمایت از نویسندگان بومی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا گفت: به منظور شناخت و حمایت از نویسندگان جوان و بومی و تشویق نویسندگان حرفه ای برای نگارش داستان با محوریت شهر صدرا نخستین رویداد ملی با عنوان جایزه ادبی صدرا برگزار خواهد شد.

به گزارش پیام خبر، عباس فرج زاده در دیدار با  رئیس حوزه هنری استان فارس گفت: اجرای جایزه ادبی صدرا به منظور شناخت و حمایت از نویسندگان جوان و  بومی و تشویق نویسندگان حرفه ای برای نگارش داستان با محوریت شهر صدرا با ترویج داستان های کوتاه با توجه به زیست بوم شهری ایران با  نگاه ویژه به شهر صدرا، با موافقت شورای اسلامی شهر صدرا نخستین رویداد ملی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار خواهیم کرد که در این خصوص از ظرفیت های حوزه هنری استان فارس نیز بهره مند خواهیم شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا افزود: با کمک ظرفیت های مناسب مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، مجتمع های مسکونی پرجمعیت و سازمان‌های مردم نهاد و گروه های مطالبه گر اجتماعی و فرهنگی توانسته ایم با تمام اقشار شهری ارتباط مناسبی ایجاد نموده و از توان همه این مجموعه ها در ارتقاء سطح فرهنگی شهر استفاده کنیم، اما کمبود امکانات‌ زیرساختی و عدم حضور دستگاه‌های فرهنگی در شهر، امروز مطالبه جدی شهروندان است.

وی ادامه داد: شهر صدرا با جمعیتی قریب به ۲۰۰ هزار نفر در جایگاه دومین شهر پرجمعیت استان فارس پس از شیراز قرار دارد و با تنوع فرهنگ ها و قومیت های ساکن، بستر مناسب و پر ظرفیتی برای اقدامات فرهنگی و اجتماعی فراهم شده است.

وحید نمازی نیز در این دیدار گفت: از نخستین جایزه ادبی صدرا و برنامه های فرهنگی و محتوایی در این شهر استقبال میکنیم، ظرفیت مردمی شهر صدرا می تواند نقطه هدف برخی ماموریت های حوزه هنری باشد و آمادگی داریم در زمینه های مختلف فرهنگی با ایجاد بستر مناسب توسط مدیریت شهری، به تولید محتوا و مشارکت در ساخت زیرساخت های فرهنگی داشته باشیم.

رئیس حوزه هنری استان فارس افزود: علاوه بر همکاری مشاوره ای و کمک در اجرای مناسب و فراگیر این جایزه و استفاده از ظرفیت هنرمندان در سطوح مختلف ملی و استانی، چاپ آثار و برگزاری کلاسها و کارگاه‌های آموزشی مرتبط با این رویداد را حوزه هنری بر عهده خواهد گرفت.

وی در پایان تاکید کرد:  در صورت همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر صدرا، آمادگی مشارکت در ساخت برخی طرح های زیرساختی شهری را در کوتاه مدت خواهیم داشت.

 

کد خبر 202375

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید