شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
دوشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ ۱۵:۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف فارس خبر داد؛

تداوم خدمات‌رسانی موکب «الشهیدین» تا بعد از اربعین

مدیر موکب «الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس» اداره کل اوقاف استان فارس با اشاره به اینکه موکب اربعینی الشهیدین این اداره به عنوان تنها موکب فعال در مرز خسروی به صورت شبانه‌روزی و بی وقفه در حال فعالیت است از تداوم خدمات‌رسانی به زائرین اربعینی در مرز خسروی تا چند روز پس از اربعین خبر داد.

به گزارش پیام خبر رحیم صفری گرایی گفت: با توجه به اینکه بازگشت زوار شروع شده و تا روزهای بعد از اربعین نیز ادامه دارد، خدمات 24 ساعته این موکب که در خاک عراق مستقر شده به زایرینی که از مرز خسروی به عنوان نزدیک ترین مسیر به کربلا و معروف به راه کربلا عازم زیارت سیدالشهدا می‌شوند تا چند روز بعد از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.
مدیر موکب «الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس» از افزایش پخت و اطعام روزانه غذا در این موکب خبر داد و افزود: روزانه حدود3500 دست غذای گرم در این موکب به زوار داده می‌شود و علاوه بر آن نانوایی سیار موکب نیز نان گرم و تازه و دستگاه فلافل‌زن موکب نیز ساندویچ فلافل تازه به زوار می‎دهد و در کل روز نیز میان‌وعده‌های مختلف، آب یخ و خنک، میوه و خرما، کیک، چای و شربت آب لیموی اصل شیراز به زوار حسینی داده می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ نفر خادم زوار که از ادارات اوقاف استان های فارس و کرمانشاه و همچنین از شهرهای خسروشیرین و  خسروی در مرز ایران و خانقین عراق در موکب اربعینی الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس مستقر و به صورت شبانه روزی در خدمت زائرین هستند.
صفری افزود:  پذیرایی در این موکب از محل موقوفات استان فارس در هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام از آشپزخانه اختصاصی موکب صورت می‌گیرد و در مجاورت موکب نیز مکانی جهت استقرار، استراحت، اقامه نماز و اسکان موقت زوار تازه از راه رسیده تدارک دیده شده است. 

 وی افزود: همچنین به همت کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات حشدالشعبی عراق اینترنت رایگان نیز در خدمت زواری که این موکب را برای دریافت خدمات انتخاب کرده اند قرار گرفته است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف فارس در پایان گفت: فعالیتهای این موکب به این خدمات محدود نمی‌شود و هیاتی متشکل از طلاب اعزامی از قم نیز با حضور در موکب به ارائه فعالیتهای تبلیغی و بیان مسائل شرعی به زوار حسینی می‌پردازند.

1210

 

کد خبر 202376

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید