سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
پنج شنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ ۱۳:۴۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: ویژه ‌برنامه‌ های پیش‌ بینی شده برای برپایی محافل عزاداری اربعین در آستان ملکوتی حضرت رضا (ع) را اعلام کرد و گفت:این برنامه‌ها از ساعت ۱۷:۳۰ جمعه ۲۵ شهریور آغاز خواهد شد.

به گزارش پیام خبر حجت الاسلام حسین شریعتی ‌نژاد، ویژه ‌برنامه‌ های پیش‌بینی شده برای برپایی محافل عزاداری اربعین در آستان ملکوتی حضرت رضا (ع) را اعلام کرد و افزود:این برنامه‌ها از ساعت ۱۷:۳۰ جمعه ۲۵ شهریورماه آغاز خواهد شد و محفل محوری عزاداری‌ها در رواق امام خمینی(ره) خواهد بود.

 

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در این مراسم حجج اسلام والمسلمین محسن کافی و جواد نظافت در سخنانی به تبیین ابعاد قیام حسینی می‌پردازند و در ادامه مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در سوگ سید و سالار شهیدان مرثیه سرایی خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: ویژه‌ برنامه ‌های روز اربعین حسینی نیز از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز شنبه در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود که آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی سخنران این مراسم خواهد بود و در ادامه هادی الهی و امیر عارف به مرثیه سرایی می‌پردازند.

 

حجت الاسلام شریعتی‌ نژاد افزود: بعد از نماز ظهر و عصر نیز مراسم زیارت اربعین با نوای حاج علی ملائکه در رواق امام خمینی(ره) قرائت خواهد شد و محفل عزاداری این روز برپا خواهد شد.

 

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت:مراسم شام اربعین حسینی نیز با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید در صحن پیامبر اعظم(ص) آغاز می‌شود و پس از سخنرانی حجج‌الاسلام والمسلمین محمد باقر حیدری کاشانی و محسن کافی، آقایان علی ملائکه و جواد حسین‌خانی به مداحی و ذکر مصیبت می‌پردازند.

 

وی به برنامه‌ های جنبی این ایام در دیگر صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر نیز اشاره و اظهار کرد: قرائت زیارت عاشورا و زیارت‌ اربعین در چند نوبت در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های مناسبتی اربعین اباعبدالله الحسین(ع) در حرم مطهر رضوی خواهد بود.

 

حجت الاسلام شریعتی ‌نژاد اظهارداشت: قرائت ادعیه و زیارت، مدیحه‌سرایی و مرثیه‌خوانی ویژه بانوان در رواق حضرت زهرا(س) و همچنین برپایی نشست های علمی حلقه معرفت از دیگر برنامه ‌های این مراسم است.

 

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ادامه داد: همزمان با اربعین حسین، ویژه برنامه‌ای نیز برای زائران خردسال حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده و محفلی در رواق کودک برگزار خواهد شد همچنین این محفل با برگزاری مسابقات فرهنگی همراه خواهد بود تا از طریق، کودکان شناخت بیشتری از امام حسین(ع) و روز اربعین پیدا کنند.

 

وی گفت: همانند تمامی مناسبت‌ها، در حسینی نیز ویژه‌برنامه‌هایی برای زائران غیر ایرانی در نظر گرفته شده است تا این زائران حضرت رضا(ع) نیز بتوانند از محافل عزاداری ویژه خود بهره‌مند شوند، این محافل در صحن کوثر، رواق درالمرحمه و صحن غدیر حرم مطهر برگزار خواهد شد و زائران غیرایرانی از سخنرانی‌ها و ذکر مصیب واعظان و مداحان به زبان‌های عربی و اردو بهره‌مند می‌شوند.

 

کد خبر 202464

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید