شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
دوشنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ ۲۰:۱۸
زمان مطالعه: 1 دقیقه
کمیته معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار از بین پنج نامزد نهایی، فیلم «جنگ جهانی سوم» را به عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به اسکار 2023 انتخاب کرد.

به گزارش پیام خبر، پرویز شیخ طادی سخنگو و عضو کمیته معرفی فیلم ایرانی به اسکار 2023 با اعلام این مطلب گفت: کمیته انتخاب در پی جلسات متعدد و بررسی 57 فیلم حائز شرایط در مرحله اول، 17 فیلم را برای بازبینی انتخاب و پس از بررسی‌های مجدد پنج فیلم را به عنوان نامزد نهایی معرفی کرد.

به گفته شیخ طادی، «موقعیت مهدی» ساخته هادی حجازی، «پسر دلفینی» ساخته محمد خیراندیش، «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی، «تفریق» ساخته مانی حقیقی و «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی، پنج فیلم نهایی هستند که در فهرست نامزدهای معرفی به آکادمی اسکار 2023 قرار گرفتند.

سخنگو و عضو کمیته معرفی فیلم ایرانی به اسکار2023 تاکید کرد: اعضای کمیته انتخاب، ضمن احترام و ارج نهادن به آثار راه‌یافته، پس از بررسی شرایط و استانداردهای لازم برای معرفی فیلم به اسکار، به اتفاق آراء فیلم «جنگ جهانی سوم» را به عنوان نماینده نهایی سینمای ایران برای آکادمی اسکار 2023 انتخاب کردند.

 

کد خبر 202575

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید