جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ ۱۶:۵۰
زمان مطالعه: 6 دقیقه
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: نمایش «محشر» مبتنی بر آموزه های دینی است که مفاهیم دینی را با زبان اثربخش هنر منتقل می کند و در تحقق جهاد تبیین نقش موثری ایفا می کند.

به گزارش پیام خبر، سردار یدالله بوعلی با حضور در محل اجرای نمایش میدانی «محشر» در شهر شیراز گفت: نمایش «محشر» مبتنی بر آموزه های دینی است که مفاهیم دینی را با زبان اثربخش هنر منتقل می کند و در تحقق جهاد تبیین نقش موثری ایفا می کند.
فرمانده سپاه فجر فارس با تسلیت ایام اربعین حسینی، رحلت حضرت محمد (ص)، شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) ادامه داد: «محشر» یک اثر فاخر هنری اثرگذار است که استقبال مردم از این نمایش بی نظیر بوده و هر شب چندین هزار نفر برای دیدن نمایش می آیند.
وی حضور پر شور مردم از این نمایش میدانی را مطلوب عنوان کرد و گفت: استقبال پیر و جوان و کودک و نوجوان از «محشر» نشان می دهد که تبلیغات خوبی برای اجرای نمایش به انجام رسیده و تلاش های شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز قابل قدردانی است و این کار با همکاری موسسه «اوج» و سپاه فجر اجرا می شود از نواحی سپاه، نیروی انتظامی و ارتش و .‌‌.. برای همکاری مطلوب در اجرای این نمایش قدردانی می کنیم.
سردار بوعلی تصریح کرد: هنر در انتقال مفاهیم دینی نقش مطلوبی ایفا می کند و ترکیب هنر در قالب نمایش میدانی ترکیبی به سبک «محشر» برای انتقال مفاهیم دینی موجب شده تا «محشر» همه پسند شود.
وی افزود: هنروران استان فارسی در اجرای نمایش مطلوب عمل کرده اند و از آنجا که «محشر» مبتنی بر آموزه های دینی و تاریخ اسلام است و به تبیین انقلاب و پیام انقلاب می پردازد در تحقق جهاد تبیین بسیار اثرگذار است‌.
مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: واقعا باید به دست اندرکاران نمایش پر شور و بزرگ محشر خدا قوت گفت و دست تمام آنها را بوسید.
وی افزود: تلاش و همکاری شهرداری شیراز با سازمان اوج موجب شده تا شیراز در این شب ها میزبان محشر شود و امروز تبیین واقعیت های دینی، مذهبی و اخلاقی و رفتاری در قالب زبان هنر از نیازهای مبرم جوانان ماست و بچه های ما امروز هنر را بهتر از کتاب ها درک می کنند.
طاهری با اشاره به اثربخشی هنر بیان کرد: در صحنه محشر شاهد خلاقیت و قالب هنری و پردازش خوبی هستیم و از نور، صدا، تصویر و دود و خاک و باد در این نمایش به سبک هنرمندانه ای استفاده شده است.
وی ادامه داد: محشر و معاد به معنی واقعی کلمه در این نمایش برای مردم به ویژه نسل جوان به شکل عینی به تصویر کشیده شده و این مفاهیم دینی با اجرای نمایش به باور بیینده می رسد و اینکه چیزی که دیده و لمس نشده با زبان هنر منتقل کرد قطعا به تخصص و مهارت نیاز دارد که در محشر به خوبی به انجام رسیده است.
طاهری اضافه کرد: جوانان ما تشنه چنین مباحثی هستند و محشر در تبیین ارزش ها اثربخشی مطلوبی دارد و امیدوارم شاهد انتقال مفاهیم دینی بیشتری به زبان هنر و سبک میدانی باشیم.
وی گفت: انجام چنین نمایش هایی با ایجاد شهرک های سینمایی می تواند رشد مطلوبی کند و باید به این مهم نیز توجه کرده و آن را توسعه دهیم.
رضا محمدیان، ضمن حضور در محل اجرای نمایش محشر در شیراز گفت: چندین شب است که در شیراز شاهد اجرای نمایش فاخر محشر هستیم که کار سازمان اوج است که در سالهای گذشته کارهای هنری فاخری انجام داده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: اگر به هنر به عنوان یک ابزار فرهنگی نگاه کرده و از آن برای انتقال مباحث دینی و فرهنگی و اعتقادی استفاده کنیم بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: تاثیر محشر در این شب ها به ویژه بر قشر نوجوان و جوان و خانواده ها مشهود است و شیراز برای بار دوم شاهد اجرای چنین نمایشی است و قبل از این فصل شیدایی را داشتیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز تصریح کرد: استفاده از ابزار مختلف هنری با توجه به فضای اجتماعی روز و فضای مجازی اقدام موثری در مقابل حمله رسانه ای غرب علیه دین ماست و اگر هنر را در مکتب امام حسین (ع) و عاشورا ببینیم این هنرمندی امام حسین (ع) و آل امام حسین (ع)، شیعه را بیمه کرده و همواره باعث اعتلای جایگاه شیعه می شود که این تبیین کار جهادی است که در روز عاشورا اتفاق افتاده که انتقال آن با ابزار هنری مانند نمایش محشر در اعتلای فرهنگی جامعه ما جایگاه ویژه ای ایفا می کند.
سید ابراهیم حسینی، گفت: نمایش محشر با یک برنامه ریزی دقیق و مطلوب در حال اجرا در شهر شیراز است که تاثیر خوبی بر بیننده و محیط فرهنگی شهر شیراز دارد و کار بزرگ و فاخر فرهنگی به شمار می رود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در محشر شاهد مدیریت مجموعه بزرگی از هنرمندان و کار هنری هستیم و در این نمایش به خوبی به معاد، جبهه و جنگ و شهدا، تاریخ عاشورا، احادیث، آیات و ... به خوبی پرداخته می شود و ترکیب این مجموعه با جلوه های ویژه موجب جلب توجه مخاطب و انتقال مطلوب مفاهیم دینی می شود‌
وی اضافه کرد: در محشر از نور و صدا به شیوه هنرمندانه استفاده شده و جبهه و جنگ به صورت واقعی و عینی به تصویر کشیده شده است و شاهد ارتباط با ائمه، یاد امام حسین (ع) و شهدا هستیم.
حسینی بیان کرد: نمایش محشر از نگاه فرهنگی و دینی مطلوب است و آمیخته ای از واقعیت های زندگی است که با سبک هنری ویژه ای آمیخته شده و بیننده را به فراخور شغل، سن و نوع نگاهش به تفکر وا می دارد که اقدام تربیتی موثری است.
علیرضا اسکندری، گفت: نمایش محشر اثر هنری فاخری در ابعاد نور، صدا، اجرا و ... است و از تمامی دست اندرکاران این نمایش میدانی به ویژه شهرداری شیراز تشکر می کنیم.
نایب رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در این نمایش مبعث پیامبر، صحرای محشر و روایت های قرآن کریم به تصویر کشیده شد که این هنر رسانه سمعی و بصری است که پیامدهای دینی و فرهنگی پیامبران را که برای بشر به ارمغان آورده اند به نمایش بگذارد.
وی با اشاره به تاثیر فضای مجازی بیان کرد: رسانه امروز گاهی در مسیر چندان خوبی به ویژه برای نسل جوان قرار نمی گیرد اما این قبیل کارهای هنری می تواند به نسل جدید ما راه درست و راه انبیای الهی را نشان دهد و این نمایش یک اجرای میدانی موثر به شمار می رود که در این زمینه موفق عمل کرده است.

 

کد خبر 202592

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید