جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ ۲۲:۰۴
زمان مطالعه: 7 دقیقه
در بسته خبری پلیس فارس از کشف تعدادی کالای قاچاق به ارزش 40 میلیارد ریال تا کشف 20 دستگاه ماینر قاچاق در "صدرا" بخوانید.

به گزارش پیام خبر، فرمانده انتظامی استان از کشف تعدادی کالای قاچاق به ارزش 40 میلیارد ریال خبر داد. 

سردار "رهام بخش حبیبی" اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از انتقال یک محموله کالای قاچاق به سمت شهر شیراز مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: در این راستا ماموران پلیس امنیت اقتصادی یک دستگاه کامیون حامل تانکر گاز را در محور شیراز- اصفهان شناسایی و توقیف و جهت بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.

سردار حبیبی افزود: در بازرسی از این کامیون، تعداد ۴۹۲ دستگاه انواع گیتار و پیانو و تعداد ۴۷۹ ثوپ انواع پوشاک قاچاق و فاقد مدارک قانونی که در آن جاسازی شده بود، کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه 40 میلیارد ریال برآورد شده است ، تاکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار دارد.

 

کشف 20 دستگاه ماینر قاچاق در "صدرا"

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: با تلاش ماموران انتظامی، 20 دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال در شهر "صدرا" کشف شد. 

سرهنگ "فرج شجاعی"، اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در منزلی در یکی از محله‌های شهر صدرا، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری "28 صدرا" قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان، 20 دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎‌های قاچاق کشف شده را 4 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

 

توقیف خودرو حامل 6 میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان "کوار" از توقیف یک دستگاه خودرو سواری مورانو و کشف مقادیر زیادی کالای قاچاق به ارزش 6 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد. 

سرهنگ "سید رحمان هاشمی "، بیان کرد: ماموران کلانتری مرکز شهرستان کوار هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو سواری نیسان مورانو مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، 440 قطعه انواع لوازم یدکی قاچاق مربوط به خودروهای خارجی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه در این راستا یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر با نظر کارشناسان، 6 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.

 

کشف سوخت قاچاق در "لارستان"

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از توقیف 8 دستگاه اتوبوس و یک دستگاه کامیون حامل 24 هزار و 900 لیترسوخت قاچاق طی یک هفته گذشته خبر داد. 

سرهنگ"سید محمد یوسفی" ، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی لارستان طی یک هفته گذشته طرح کنترل خودروهای حامل سوخت قاچاق را در محورهای مواصلاتی این شهرستان به مرحله اجرا گذاشتند.

وی افزود: در همین رابطه ماموران با کنترل مسیر های ورودی شهر لارستان تعداد 8 دستگاه اتوبوس مسافربری ویک دستگاه کامیون حامل سوخت قاچاق را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان تصریح کرد: در بازرسی از این خودروها، مقدار 24 هزار و900 لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

سرهنگ یوسفی با اشاره به اینکه در این خصوص 9 متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند،اظهار داشت: کارشناسان ارزش سوخت قاچاق مکشوفه را 5 میلیارد و340 میلیون ریال برآورد کرده اند.

 

توقیف خودرو حامل چوب قاچاق در "بوانات"

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از توقیف یک دستگاه کامیون حامل 10 تن چوب قاچاق خبر داد. 

سرهنگ "ابوالحسن مزارعی" ، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان بوانات هنگام گشت زنی به یک دستگاه خودرو کامیون مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو مقدار10 تن چوب قاچاق کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات گفت: کارشناسان مربوطه ارزش این محموله قاچاق را 900 میلیون ریال برآورد کرده اند.

 

دستگیری سارق اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی "کوه‌چنار" از دستگیری سارق اماکن خصوصی با 11 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "لطف‌الله محمدی" بیان کرد: پس از وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان کوه‌چنار، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان این فرماندهی با تلاش شبانه‌روزی و بکارگیری گشت‌های نامحسوس یک نفر از سارقان سابقه‌دار را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ محمدی گفت: متهم در بازجویی به عمل آمده به 11 فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

حمل گازوئیل قاچاق با وانت نیسان

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان "مهر" از توقیف خودرو وانت نیسان حامل گازوئیل قاچاق خبر داد. 

سرهنگ "نصرالله دهقان" اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی مهر هنگام گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد این خودرو حامل 2 هزار لیتر گازوئیل قاچاق می باشد.

سرهنگ دهقان تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق در "بیضا"

فرمانده انتظامی بیضا از دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "محمود نجفی" ، بیان کرد: ماموران انتظامی بخش "بانش" این فرماندهی هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت مذکور مسروقه و تحت تعقیب می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان بیضا اظهار داشت: راکب موتورسیکلت در تحقیقات پلیسی به سرقت موتورسیکلت اعتراف و پرونده پس از جمع بندی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

 

جمع‌آوری و دستگیری 11 معتاد و خرده فروش مواد مخدر

فرمانده انتظامی "آباده" از جمع‌آوری و دستگیری 11 معتاد و خرده فروش مواد مخدر طی 3 روز گذشته در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "سیدابوالفضل مسعودی" با اعلام این خبر بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده با هدف جمع‌آوری و دستگیری معتادان و توزیع کنندگان مواد مخدر طی 3 روز گذشته با جدیت در دستور کار پلیس شهرستان آباده قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی تعدادی از منازل و پاتوق های خرده فروشان را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی موفق شدند در این بازرسی‌ها، 430 گرم هرویین ،400گرم تریاک و 200 گرم سوخته تریاک کشف و 11 معتاد و خرده فروش مواد مخدر را جمع‌آوری و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه در این طرح‌ها 5 دستگاه وسایل نقلیه که خرده فروشان به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کردند نیز توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص فعالیت‌های مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار پلیس قرار دهند.

 

کد خبر 202598

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید