جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ ۱۳:۴۹
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شهردار منتخب شیراز گفت: برگزاری نمایش هایی همچون «محشر» به عنوان یک کار هنری با محوریت دینی در سومین حرم اهل بیت (ع) باید در سال های بعد نیز استمرار یابد زیرا مردم ما تشنه مباحث دینی هستند.

به گزارش پیام خبر، محمدحسن اسدی با حضور در محل اجرای نمایش «محشر» در شیراز گفت: امشب شاهد هنرنمایی زیبایی در نمایش مفهومی و میدانی جذاب محشر بودم و از تمام دست اندرکاران این نمایش فاخر تشکر می کنم.

شهردار منتخب شیراز افزود: از سپاه فجر، شهرداری شیراز، شورای اسلامی شهر شیراز، سازمان های اوج و محرم و تمام دست اندرکاران برای ایجاد زمینه اجرای این نمایش قدردانی می کنم.

وی اضافه کرد: استقبال مردم از «محشر» بسیار بی نظیر است و امیدواریم سال های آتی نیز شاهد تداوم چنین برنامه هایی باشیم زیرا چنین برنامه هایی تلفیق هنر با محوریت دینی است که در خور سومین حرم اهل بیت (ع) است و «محشر» بسیار عبرت آموز است و بخشی از کلام الله مجید در این نمایش به اجرا درآمده است.

شهردار منتخب شیراز تاکید کرد: در «محشر» بر نقش زندگی دنیا در زندگی پس از مرگ تاکید مطلوبی شده و هشداری برای توجه به اعمال و حساب و کتاب به بیننده می دهد که پیام دینی مطلوبی برای شهر فرهنگی و مذهبی شیراز است‌.

اسدی تاکید کرد: برگزاری نمایش «محشر» در ارتقای فرهنگ دینی و مذهبی شهر ما تاثیر مطلوبی دارد و تاثیر محتواهای فرهنگی و دینی در جهاد تبیین اثربخش است و محشر با کیفیت خوبی اجرا شده که تنوع و استمرار آن در سال های آتی مهم است و باید ضمن دریافت بازخورد از مردم به تداوم اجرای این برنامه ها مبتنی بر خواسته مردم بپردازیم.

اسدی گفت: مردم تشنه چنین برنامه های هنری و مذهبی هستند و مسئولان شهر شیراز و شهرداری باید از چنین برنامه هایی حمایت کنند و متولی برگزاری چنین برنامه هایی باشند.

سیده مریم حسینی، هم گفت: «محشر» نمایشی است که با هنرنمایی سازمان اوج در شیراز برپا شده است و خاطره ای زیبا برای مردم شیراز خواهد بود.

رئیس کمیسیون سامان دهی حاشیه نشینی و محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در «محشر» تمامی هنروران از فارس هستند که مصداق استفاده از ظرفیت بومی است و این نمایش را یک اثر هنری موفق می دانم زیرا در زمانه ای هستیم که هنر باید به کمک تعلیم و تربیت بیاید.

وی اضافه کرد: با حفظ روح خلاق و جسور هنر نمایش می توانیم نسلی خلاق، شجاع و با نشاط به جامعه معرفی کنیم و نمایش محشر در انتقال مفاهیم دینی با هنر به صورت تربیتی عمل کرده تا درک مفاهیم دینی را برای نوجوانان و جوانان تسهیل کند و در زمانه مواجهه با جنگ نرم که رقبای تربیتی زیادی پیدا کرده ایم در ارائه آموزه های دینی باید خلاقانه عمل کنیم.

حسینی تاکید کرد: برای محور قرار دادن قرآن کریم و سیره ائمه معصومین (ع) برای نسل جدید باید از هنر برای تعلیم و تربیت استفاده شود و «محشر» با استفاده از محتوای قرآنی برای تعلیم و تربیت عمل کرده است و موجب تفکر نوجوانان و جوانان در خصوص ارزش های دینی می شود و هنر این نمایش موجب تسهیل ارزیابی و قضاوت در مورد نوع رفتار روزمره انسانی می شود.

وی با تشکر از شهرداری شیراز بیان کرد: تفکر مدیریت شهری تنها نباید به پیشرفت کالبدی شهر منتهی شود بلکه باید به مسائل ارزشی و فرهنگی هم بسیار توجه شود که در نمایش «محشر» شاهد این توجه است و رایگان بودن بلیت نمایش محشر اقدامی موثر در این خصوص است.

حسینی ادامه داد: همکاری سازمان «اوج» و حمایت سپاه فجر قابل قدردانی است و قبلا با سازمان اوج تجربه همکاری در شیراز در نمایش موفق «فصل شیدایی» را داشتیم و در ایام محرم اثر مثبتی روی مردم گذاشت و هنوز مردم شیراز، از آن یاد می کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: استفاده مطلوب از هنر در مسیر ارزش گذاری زندگی افراد، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی هم خواهیم بود و باید از سازمان رسانه ای «اوج» برای کارهای آتی مورد حمایت مطلوب قرار بگیرد.
 

 

کد خبر 202605

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید