پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. سیاسی
پنج شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ ۱۳:۱۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استاندار خراسان رضوی گفت: هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ ای بی بدیل در تاریخ اسلام و این سرزمین است که دارای مولفه و شاخصهای زیادی است که از مهمترین آنها اتکای به خدا و استفاده از ظرفیتهای درونی است.

به گزارش پیام خبر، به نقل از شبستان، یعقوبعلی نظری، در مراسم در رژه نیروهای مسلح که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ ای بی بدیل در تاریخ اسلام و این سرزمین است که دارای مولفه و شاخصهای زیادی است که از مهمترین آنها اتکای به خدا و استفاده از ظرفیتهای درونی است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه آنچه دفاع مقدس را به پیروزی رساند قدرت مادی نبود بلکه معنویت و توکل به خدا و توسل به ائمه(ع) رزمندگان بود، افزود: روح حاکم بر اراده و تصمیم همه دلداگان و مسئولان انقلاب در خدمت نظام اسلامی و معنویت است لذا در اتصال با خدای متعال می‌توانیم به از قدرت معنوی برخوردار شویم.

وی گفت: نیروهای مسلح ما برخوردار از امکانات تجهیزات و تسلیحات بازدارنده قوی هستند و آن را در اختیار دارند و توسعه می‌دهند و اینها ابزاری در اختیار انسانهای با اراده و مومن است.

نظری افزود: ما مفتخر به دفاع مقدس هستیم و این صحنه غرورآمیز تابلو حرکت نیروهای مسلح ماست و دفاع مقدس بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب، یک گنج است و استخراج آن به زمان نیاز دارد تا در آینده استفاده شود و جوانان با استفاده از آن در مسیر درست رهنمون شوند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ایثارگران ما که پرورش یافته هشت سال دفاع مقدس هستند الگوی بسیار خوبی از استقامت و توکل به خدا هستند.

وی با بیان این که در دفاع مقدس، حضور مردم در صحنه‌های مختلف بسیار حائز اهمیت بود، افزود: مادران و پدران رزمندگان آنها را با آغوش باز و با تکیه بر اعتقادات مذهبی به جبهه اعزام و از آنها حمایت می‌کردند و اگر به درجه رفیع شهادت می‌رسیدند با آغوش باز می‌پذیرفتند و صبر و استقامت آنها را الگوی خویش قرار می‌دادند که از جمله زیباییهای دفاع مقدس است که ریشه در اعتقاد مذهبی دارد.

نظری افزود: امروز نیروهای مسلح در اوج قدرت هستند و به همین دلیل، دشمن جرات درگیری با این نظام را ندارد و هر جای دیگری هم که در اتصال با انقلاب اسلامی است از جمله عراق، لبنان، یمن و سوریه ابزارهای لازم را نیز به دست خواهند آورد و استکبار مجبور خواهد شد در برابر آنها زانو بزند همان طور که در برابر انقلاب ایران زانو زدند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: راه ما و مسیر طی شده و آینده ما بسیار روشن است و قدرت فزاینده مبتنی بر هشت سال دفاع مقدس در اختیار ما است.

وی گفت: این نظام ریشه در این اعتقادات دارد از این رو دشمن تصور نکند به دلیل برخی اجتماعات می‌تواند به نظام آسیب بزند که این تصوری باطل است که نشانگر نشناختن و درک نکردن مردم و انقلاب است، ما می‌توانیم با توکل به خدا و توسل به ائمه(ع) با استفاده از الگوهای عملی دفاع مقدس سنگرها و خاکریزها را تصرف کنیم و انقلاب اسلامی مسیر خود را ادامه خواهد داد.

 

کد خبر 202621

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید