جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۳ مهر ۱۴۰۱ ۱۳:۴۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت:اداره اوقاف و امور خیریه در دهه پایانی صفر هرساله دو طرح قدم های آسمانی تا حرم حسینی ویژه اربعین و نیز قدمهای آسمانی تا امام مهربانی که موضوع خدمت رسانی به زائرین است را برگزار می کند.

به گزارش پیام خبر، حجت الاسلام «جمال ایزدی» از برگزاری دو طرح در دهه پایانی صفر خبر داد و افزود: اداره اوقاف و امورخیریه در دهه پایانی صفر هرساله دو طرح قدم های آسمانی تا حرم حسینی ویژه اربعین و نیز قدمهای آسمانی تا امام مهربانی که موضوع خدمت رسانی به زائرین است را برگزار می کند.

معاون فرهنگی اوقاف خراسان رضوی در تفصیل طرح دوم اظهار کرد:در ابتدا ۶۲ ایستگاه برای خدمت به زائران پیش بینی شده است که این ایستگاه ها بخشی بقاع متبرکه میقات الرضا هستند که در مسیر زائران بوده و بخشی دیگر از محل موقوفه های مربوطه میقات متبرکه و مساعدت خیرین تامین و برگزار می‌گردد.

وی تصریح کرد: خدمات در ایستگاه ها به دو صورت فرهنگی و خدمات رفاهی انجام می پذیرد، در حوضه فعالیت فرهنگی اقامه نماز جماعت، حضور یکصد مبلغ دینی و روحانی، سخنرانی ها، مراسم عزاداری، برگزاری مسابقات، عرضه محصولات فرهنگی، توزیع پرچم برای کاروان ها و فعالیت های فرهنگی دیگر انجام می پذیرد و در حوضه خدمات رفاهی به اقتضاء ایستگاه، نوع خدمات متفاوت است.

حجت الاسلام ایزدی از مشارکت تمام دستگاه ها در انجام امور سخن گفت و افزود: طبق تقسیم بندی که توسط استاندار صورت گرفته هر محور ورودی تحت نظارت یک دستگاه می باشد همچنین با توجه به اینکه مسئولین سیاستگزار هستند با تقویت فرهنگ میزبانی مردم خود به پای کار می آیند.

معاون فرهنگی اوقاف خراسان رضوی در خصوص اسکان اعلام کرد :در دهه آخر صفر در اماکن مذهبی حدود هشتاد هزار نفر امکان اسکان زائرین فراهم خواهد شد.

 

کد خبر 202669

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید