پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
یکشنبه, ۰۳ مهر ۱۴۰۱ ۲۳:۳۰
زمان مطالعه: 8 دقیقه
هشت مدعی اصلی جام جهانی قطر از دو ماه دیگر برای قهرمانی در مهمترین تورنمنت ورزشی جهان تلاش خواهند کرد.

جام جهانی 2022 قطر در شرایطی کمتر از دو ماه دیگر آغاز خواهد شد که مدعیان قهرمانی در این تورنمنت، هرکدام اوضاع و شرایط منحصربه‌فردی را تجربه می‌کنند.

با توجه به گروه‌بندی رقابت‌ها، قدرت تیم‌ها و پیشینه تاریخی و مدعی‌بودن همیشگی برخی از تیم‌ها، در ادامه به بررسی وضعیت مدعیان اصلی این جام می‌پردازیم؛

* برزیل

پرافتخارترین تیم تاریخ جام جهانی در قطر هم یکی از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی خواهد بود. شاگردان تیته در شرایطی برای دومین جام جهانی متوالی با این سرمربی پا به رقابت‌ها می‌گذارند که در مرحله مقدماتی بدون شکست به عنوان نخستین تیم از امریکای جنوبی راهی جام جهانی شدند. برزیلی‌ها در راه آماده‌سازی برای جام جهانی جمعه شب غنا را با نتیجه سه بر صفر شکست دادند و سه شنبه به مصاف تونس می‌روند. تیم نخست رده‌بندی فیفا که در جام جهانی با سوئیس، صربستان و کامرون هم‌گروه‌ است، در مرحله‌های بعدی پرتغال، بلژیک، آلمان و اسپانیا را به عنوان سایر مدعیان تا فینال پیش رو خواهند داشت. نیمار، وینیسیوس، ریچارلیسون، کاسمیرو، رافینیا، تیاگو سیلوا، ادر میلیتائو و آلیسون ستارگان اصلی برزیل در جام جهانی پیش رو برای ششمین قهرمانی در این مسابقات خواهند بود.

تیم ملی برزیل

* بلژیک

تیم سوم جام جهانی 2018 روسیه، در قطر هم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی خواهد بود. روبرتو مارتینز اسپانیایی در ششمین سال هدایت بلژیک، به دنبال تعبیر رویای قهرمانی تیمی است که روی کاغذ به عنوان یکی از پرستاره‌ترین تیم‌ها راهی قطر خواهد شد. ادن هازارد، روملو لوکاکو، دنیس مرتنس، کوین دی‌بروینه، اکسل ویتسل، کاراسکو، مونیه، الدرویرلد و البته تیبو کورتوا، بازیکنانی هستند که برای قهرمانی بلژیک در جام جهانی 2022 تلاش خواهند کرد. بلژیک که بعد از شکست سنگین برابر هلند فرم مطلوب گذشته را بازیابی کرده، امشب آخرین بازی خودش در مرحله گروهی لیگ ملت‌ها را برابر لاله‌های نارنجی برگزار می‌کند تا برای رقابت با کرواسی، مراکش و کانادا در جام جهانی آماده شود. بلژیکی‌ها تا پیش از فینال، آلمان، اسپانیا، برزیل و پرتغال را به عنوان رقبای اصلی پیش رو خواهند داشت.

تیم ملی بلژیک

* آرژانتین

آماده‌ترین تیم ملی فعلی دنیا بدون هیچ تردیدی یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی در قطر محسوب می‌شود. قهرمان دو دوره جام جهانی که بیش از سه سال از ثبت آخرین شکستش می‌گذرد، به عنوان قهرمان کوپا امه‌ریکا و دومین تیم راه‌یافته از امریکای جنوبی به جام جهانی، راهی قطر خواهد شد. تیم یک‌دست اسکالونی که پس از پیروزی برابر هندوراس، چهارشنبه به مصاف جامائیکا خواهد رفت و البته یک بازی نهایی هم برابر امارات پیش از جام جهانی برگزار خواهد کرد. مسی، دیبالا، لائوتارو مارتینز، دی‌ماریا، پاردس، لوسلسو، دی پائول، لیزاندرو مارتینز، رومرو و امیلیانو مارتینز در حالی در کنار سایر بازیکنان سفیدو‌آبی‌پوشان برای قهرمانی در قطر و هدیه جام به مارادونای فقید تلاش خواهند کرد که پس از صعود از گروهی که مکزیک، لهستان و عربستان در آن قرار دارند، باید با انگلیس و فرانسه از بین مدعیان اصلی کسب جام تا فینال روبه‌رو شوند.

تیم ملی آرژانتین

* فرانسه

مدافع عنوان قهرمانی که یکی از باثبات‌ترین نیمکت‌های دنیا را به دشان سپرده، در شرایطی مسابقات را در گروه چهارم آغاز می‌کند که دانمارک، استرالیا و تونس به دنبال به چالش کشیدن این تیم در راه صعود هستند. خروس‌ها که خاطره خوبی از شروع جام به عنوان مدافع عنوان قهرمانی ندارند، یکی از پرمهره‌ترین و در عین حال گران‌ترین تیم ملی‌های حاضر در قطر خواهند بود؛ کیلیان امباپه، کریم بنزما، آنتوان گریزمان، دمبله، انکونکو، پوگبا، کانته، کاماوینگا، کومان، دیابی، ربیو، واران، کنده، مندی، لوکاس هرناندز، تئو هرناندز، کوناته، کیمپمبه، پاوارد، لوریس و مانیان ستارگان پرشماری هستند که برای قهرمانی در جهان، فرانسوی‌ها را از حیث نیروی انسانی به عنوان جدی‌ترین مدعی جام معرفی می‌کنند. هرچند فرانسه در لیگ ملت‌ها عملکرد خوبی برابر کرواسی، اتریش و دانمارک نداشته اما جام جهانی با هر تورنمنت دیگری متفاوت است و دشان هم بعد از تجربه قهرمانی به عنوان بازیکن و مربی از هیچ تلاشی برای کسب دومین قهرمانی متوالی دریغ نخواهد کرد. حتی اگر برای رسیدن به فینال به عبور از سد آرژانتین و انگلیس محکوم باشد.

تیم ملی فرانسه

* انگلیس

هم‌گروه تیم ملی ایران در قطر بعد از رسیدن به جمع چهار تیم نهایی جام جهانی 2018 و حضور در فینال یورو 2020، حالا برای قهرمانی در جام جهانی 2022 خودش را آماده می‌کند. البته که نمایش توام با سراسر ناکامی در لیگ ملت‌های اروپا و شکست دوباره برابر مجارستان و کسب تنها دو امتیاز از پنج بازی که حاصل تساوی برابر ایتالیا و آلمان بوده، گمانه‌زنی‌ها پیرامون شانس این تیم برای قهرمانی را با ابهام مواجه می‌کند اما ثبات بالای نیمکت سه‌شیرها در کنار بازیکنان پرشمار انگلیسی، تحقق شعار بردن جام به خانه را برای آنها نزدیک‌تر از هرزمان دیگری کرده است؛ هری کین، استرلینگ، مانت، فودن، گریلیش، ساکا، جیمز، بلینگام، فیلیپس، دکلان رایس، گلگر، آرنولد، واکر، استونز، دایر، چیلول و پیکفورد بازیکنان شاخص تیم ملی انگلیس برای جام جهانی پیش رو هستند که باید بعد از رقابت برای صعود از گروه B با ایران، امریکا و ولز، به فکر عبور از آرژانتین و فرانسه برای رسیدن به فینال باشند.

تیم ملی انگلیس

* اسپانیا

تیم جوان لوییز انریکه به رغم شکست در بازی شب گذشته برابر سوئیس، کماکان به عنوان یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی در قطر به شمار می‌رود. آنها که دیدار سه‌شنبه شب برابر پرتغال به عنوان یکی از جدی‌ترین معیارها برای ارزیابی قدرت‌شان محسوب می‌شود، مسیر سختی برای قهرمانی در جام جهانی پیش رو دارند. صعود از گروهی با حضور آلمان، کاستاریکا و ژاپن، ابتدای کار اسپانیا برای تعبیر رویای قهرمانی است. اما آنها در ادامه باید از سد تیم‌های قدرتمندی چون بلژیک، برزیل، آلمان و پرتغال برای رسیدن به فینال عبور کنند. فران تورس، انسو فاتی، آسنسیو، موراتا، دنی المو، پدری، گاوی، رودریگو، یورنته، کوکه، بوسکتس، آلبا، کارواخال، گارسیا، آزپلیکوئتا و اونای سیمون، بازیکنان شاخص اسپانیا برای فتح جام جهانی در قطر به شمار می‌روند که زیر نظر انریکه به عنوان یکی از بهترین مربیان فوتبال جهان، ماموریتی را دارند که فوتبالیست‌های نسل گذشته این کشور پیش از این در سال 2010 موفق به انجامش شده‌اند.

تیم ملی اسپانیا

* پرتغال

فرناندو سانتوس 67 ساله در شرایطی دومین جام جهانی را در هشتمین سال حضورش روی نیمکت پرتغال تجربه می‌کند که با ستارگان پرشمارش امیدوار است بعد از فتح یورو2016، حالا جام جهانی را هم به ویترین افتخاراتش اضافه کند. پرتغالی‌ها که به سختی و پس از عبور از پلی‌اف، راهی قطر شدند، اوضاع خوبی در مرحله گروهی لیگ ملت‌ها دارند و شب گذشته هم با نتیجه چهار بر صفر جمهوری چک را شکست دادند. برونو فرناندز، ژوائو فلیکس، دیگو جوتا، برناردو سیلوا، ویتینها، دنیلو، ژائو ماریو، اوتاویو، کاروالیو، کانسلو، روبن دیاز، دالوت، مندز، ماریو روی، پپه و پاتریسیو ستارگانی هستند که در کنار کریستیانو رونالدو به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال این کشور، برای کسب نخستین قهرمانی پرتغال در تاریخ جام‌های جهانی تلاش خواهند کرد تا در ابتدا پرتغال را از گروهی نسبتا دشوار با حضور اروگوئه، کره جنوبی و غنا عبور داده و در ادامه برای رسیدن به فینال با اسپانیا، آلمان، برزیل و بلژیک رقابت کنند.

تیم ملی پرتغال

* آلمان

شکست ناامیدکننده جمعه شب آلمان برابر مجارستان هم نمی‌تواند ذره‌ای از بخت مانشافت برای قهرمانی در جام جهانی 2022 قطر را نزد دوست‌داران فوتبال بکاهد. ژرمن‌ها با یکی از بهترین سرمربیان فوتبال جهان، هانسی فلیک پا به قطر می‌گذراند تا با کاستاریکا و ژاپن برای صعود و با اسپانیا برای صدرنشینی و فرار از برخورد با بلژیک در یک‌هشتم نهایی رقابت کنند. کای هاورتز، ورنر، آدیامی، سانه، مولر، گنابری، رویس، کیمیش، گوندوغان، موسیالا، گورتزکا، برانت، رودیگر، زوله، گینتر، تاه، هافمن و نویر ستارگان آلمان برای کسب پنجمین قهرمانی در جهان و رسیدن به رکورد برزیل هستند. تیمی که باید نمایش فاجعه‌بار 2018 با یواخیم لوو را جبران کرده و برای صعود به فینال، برزیل، بلژیک و پرتغال را هم پشت سر بگذارد.

تیم ملی آلمان

جام جهانی قطر که متفاوت‌تر از هرزمان دیگری در پاییز برگزار می‌شود، به عنوان یکی از ویژه‌ترین دوره‌های این مسابقات پس از پشت سر گذاشتن پاندمی کرونا، بیست سال پس از جام جهانی کره و ژاپن دوباره بزرگان فوتبال جهان را به آسیا می‌کشاند تا مردم سراسر جهان یک ماه تمام از فوتبال در بالاترین سطح لذت ببرند. کمتر از شصت روز دیگر جام جهانی قطر شروع می‌شود و باید برای آشنایی با قهرمان این دوره از رقابت‌ها، تا 27 آذر صبر کنیم.

 

کد خبر 202676

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید