پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
دوشنبه, ۰۴ مهر ۱۴۰۱ ۰۸:۴۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تیم ملی فوتبال ایران، دومین بازی دوستانه خود در اردوی اتریش را مقابل سنگال برگزار می کند.

به گزارش پیام خبر، ملی پوشان فوتبال ایران پس از پیروزی روحیه بخش مقابل اروگوئه در نخستین بازی تدارکاتی به میزبانی کشور اتریش، حالا باید در مصافی جذاب از ساعت ۱۸ روز سه شنبه پنج مهرماه به میزبانی ورزشگاه Motion invest Arena شهر مولدینگ به مصاف سنگال بروند.
شهر مولدینگ در حوالی وین پایتخت اتریش قرار دارد و ورزشگاه برگزار کننده بازی ایران و سنگال، گنجایش ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر را دارد.
هجدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ بود که شیرهای ترانگا در فینال جام ملت های آفریقا با شکست مصری ها که آن زمان سرمربی آن کارلوس کی روش بود، موفق شدند جام قهرمانی را بالای سر ببرند موضوعی که دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ نیز تکرار شد و سنگالی ها در پلی اف جام جهانی ۲۰۲۲ با شکست فراعنه، محمد صلاح و یارانش را از رسیدن به قطر ناکام گذاشتند و کی روش مجبور به استعفا شد.
حالا کارلوس کی روش در قامت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به شکست سنگال می اندیشد و امیدوار است انتقام دو باخت تلخ در زمان سرمربی گری اش با مصر را از قهرمان آفریقا بگیرد.
سنگال برای دیدار با ایران بازیکنان سرشناسی مانند سادیو مانه مهاجم بایرن مونیخ، کالیدو کولیبالی مدافع چلسی، بالو توره مدافع میلان، نامپالیس مندی هافبک لسترسیتی، شیخو کویاته هافبک ناتینگهام فارست، اسماعیلا سار مهاجم واتفورد و اندیایه مهاجم شفیلد یونایتد را در اختیار دارد.
کیتا بالده، ادوارد مندی و الفرد گومیس غائبین سرشناس سنگال مقابل ایران خواهند بود.
در ده بازی اخیر تیم کلی فوتبال ایران هفت برد، یک مساوی و دو شکست را داشته و سنگالی ها هفت پیروزی و سه تساوی کسب کرده و شکستی نداشته اند.
ترانسفر مارکت ارزش تیم ملی فوتبال سنگال را ۳۰۷ میلیون یورو و بازیکنان ایران را هفتاد میلیون یورو تخمین زده است.
باید دید کی روش و بازیکنانش در تیم ایران می توانند رکورد بی شکستی قهرمان آفریقا در ده بازی اخیر را با مشکل مواجه کنند یا این که سرمربی پرتغالی، نخستین شکستش در دوران جدید حضورش روی نیمکت تیم ملی کشورمان را متحمل خواهد شد.

 

کد خبر 202679

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید