جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۰۷ مهر ۱۴۰۱ ۱۶:۴۴
زمان مطالعه: 5 دقیقه
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: دفاع مقدس جزئی از ذات انقلاب اسلامی است و همه شعار انقلاب اسلامی خلاصه در استقرار نظام ضد سلطه هست.

به گزارش پیام خبر و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، مهدی طاهری در دومین یادواره شهدای محلات منطقه ۷ شهرداری شیراز که در جوار شهدای گمنام بوستان شهروند برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد شهدا و تجلیل از ایثارگران، پیشکسوتان ایثارگر و خانواده شهدا اظهار داشت: عطر وجود این دو شهید گمنام به این منطقه برکتی ویژه و ارزشی معنوی داده است و باید قدردان شهدا باشیم.

رئیس شورای شهر شیراز در ادامه با بیان اینکه جنگ تحمیلی معنایی ندارد، مگر آنکه مفهوم درست آنچه که به ذات انقلاب اسلامی است، متوجه شویم، تصریح کرد: دفاع مقدس ارزشی در برابر ضدارزشی به نام جنگ تحمیلی است.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر شیراز؛ دفاع مقدس جزئی از ذات انقلاب اسلامی است و همه شعار انقلاب اسلامی خلاصه در استقرار نظام ضد سلطه هست.

این یادگار دفاع مقدس بیان کرد: با درک مفهوم نظام سلطه، به حقیقت و معنای انقلاب اسلامی رسیده می‌شود، چراکه انقلاب اسلامی بر شعارها و آرمان‌های خود پایبندی دارد و بر اصول اعتقادی نظام اسلامی خود ایستادگی کرده است و این با ذات کدخدامنشی نظام سلطه توفیر دارد.

طاهری با اشاره به اتفاقاتی که در طول این چند دهه علیه انقلاب اسلامی افتاده است، گفت: ما در انقلاب اسلامی شعارهای بزرگی سرداده‌ایم و پای این شعارهای بزرگ نیز خون‌های مطهر و عزیزی ریخته شده است. 

وی خاطرنشان کرد: سطر به سطر وصیت‌نامه شهدا نشان از شعوری ناب دارد که فصل‌الخطاب آن تمسک به ولایت و امام انقلاب بوده است و خون شهدا تلنگری برای همه ما هست.

سردار محمدنبی رودکی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس نیز در این یادواره به ذکر خاطراتی از رشادت‌های فرماندهان و دلیرمردان دفاع مقدس پرداخت.

فرمانده لشکر ۱۹ فجر در دوران دفاع مقدس به پیام امام راحل انقلاب خطاب به رزمندگان در فروردین ۱۳۶۷ اشاره و با تعبیری از رهبر فقید انقلاب بیان کرد: دفاع مقدس روز صیغل انسانیت انسان‌ها بود.

سردار رودکی تصریح کرد: این پیام به نوعی انذار و بشارت به رزمندگان اسلام در حلبچه و‌ درسی برای مقاومت است.

به گفته این یادگار دفاع مقدس؛ شهدا طوری ایستادگی کردند که انقلاب اسلامی با الگوگیری از این مقاومت در برهه‌های بعد از دفاع مقدس نظیر مقابله با آمریکا، دفاع از حرم و مقابله با دانش و ... نیز با عزت و سربلندی ایستاده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب؛ در دوران دفاع مقدس ثابت شد که صیانت کشور و بازدارندگی در مقابل تهدیدهای دشمن، تنها از راه مقاومت به دست می‌آید.

فرمانده لشکر ۱۹ فجر در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این انقلاب مستحکم است و با خون شهدا به درختی تنومند تبدیل شده است و ملت در برابر تحریم‌های مختلف و در صحنه انقلاب ایستاده‌ است.

قاسم اکبری شهردار منطقه ۷ شیراز نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس با بیان این مطلب که برگزاری این‌گونه مراسم‌ها با هدف تجدید پیمان و زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و فداکاری‌ها و ایثارگری‌های آنها است، تصریح کرد: این دومین یادواره شهدای محلات در سطح شهرداری منطقه ۷ است که برگزار می‌شود و همین یادواره‌ها که در طول سال برگزار می‌شود بهانه‌ای است که بتوانیم قدردان خانواده‌های شهدا باشیم و از نزدیک با این عزیزان دیدار داشته باشیم.

وی افزود: شهادت شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدایی که برای امنیت و حفظ نظام جان خود را داده‌اند تذکری برای ما مسئولین است که خدمتگزار مردم باشیم و تا زمانیکه این مسئولیت را برعهده داریم بتوانیم خدمات مناسبی به شهروندان ارائه کنیم.

اکبری با ابراز تاسف گفت: برخی از افراد زمانی که در پست و مقامی انتصاب می‌شوند، در خدمات‌رسانی کوتاهی می‌کنند.

مدیر منطقه ۷ شهرداری شیراز بیان کرد: بسیاری از مسئولین هستند که خدمتگزار مردم هستند و راه و روش شهدا را در پیش گرفته‌اند و با جان و دل خدمات‌رسانی می‌کنند و امیدواریم با دعای خیر شما بتوانیم خدمتگزار خوبی برای شهروندان باشیم.

شهردار منطقه ۷ ادامه داد: این یادواره با همت و تلاش شهرداری منطقه ۷، یاوران شورای محلات، قرارگاه جهادی خادمین، ناحیه بسیج سپاه احمدبن بن موسی(ع) و مشارکت خیرین در جهت گرامیداشت شهدا و همچنین خانواده‌های معزز آنان برگزار شده است و ما باید به خودمان یادآوری کنیم که چه فداکاری‌ها و جانفشانی‌ها در جبهه‌ها شده است و امروز در هر سمت و مسئولیتی که هستیم وظیفه ما این است که به بهترین شکل‌ ممکن به شهروندان، شهر و کشورمان خدمات‌رسانی کنیم.

وی در آیین کلنگ‌زنی‌ یادمان شهدای گمنام بوستان شهروند گفت: المان شهدای گمنام بوستان شهروند به مساحت ۹۵۰ متر مربع محوطه‌سازی و ابعاد المان هشت متر در هشت متر و به مساحت ۶۴ متر مربع و ارتفاع ۶.۵ متر احداث خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تا در کمترین زمان ممکن این المان احداث شود.

بنابراین گزارش؛ در این یادواره از کتاب مهاجر به نویسندگی مجید ایزدی که به خاطرات جانباز "رجبعلی حسینقلی" پرداخته، رونمایی شد.

همچنین کلنگ‌ یادمان شهدای گمنام بوستان شهروند نیز در زمینی به مساحت ۹۵۰ متر مربع و ابعاد المان هشت متر در هشت متر به مساحت ۶۴ متر مربع و ارتفاع ۶.۵ متر به زمین زده شد.

 

کد خبر 202726

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید