جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
دوشنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ۱۵:۰۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس:

برنامه های هفته ملی کودک در استان فارس برگزار می شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در نشستی خبری به تشریح برنامه های هفته ملی کودک پرداخت.

به گزارش خبرنگار پیام خبر، سعیدرضا کامرانی با بیان اینکه در بسیاری نقاط کم برخوردار امکانات برای کودکان و نوجوانان وجود ندارد، گفت: کانون پرورش فکری در 6 شهرستان فارس که فرمانداری داریم، مرکزی ندارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس  به شهرهای فاقد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان فارس اشاره کرد و گفت: در بیضا، سرچهان، بختگان، کوهچنار و کوار هنوز نتوانستیم کانون را تاسیس کنیم.

کامرانی سپس به اعلام برنامه های هفته ملی کودک در استان فارس پرداخت و اعلام کرد: امسال برنامه های هفته ملی کودک که از 16 تا 22 مهرماه برگزار می شود، با محوریت ۴۲ مرکز ثابت و 6 مرکز سیار و 5 مرکز پستی اجرا خواهد شد.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، شعار هفته ملی کودک در سال 1401 «حال خوش کودکی و رنگ خوش زندگی» است و دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک در استان فارس هم برعهده کانون است.

وی از اجرای برنامه های فرهنگی، ادبی و هنری در مراکز ثابت خبر داد و گفت: برنامه های مجازی «حال خوش زندگی» با مشارکت 5 مرکز فرهنگی و هنری در استان فارس برگزار می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از برگزاری نمایشگاه «نقشینه» در استان فارس خبر داد که به آثار منتخب اعضای کانون پرورش فکری که در مسابقات نقاشی بین‌المللی حایز رتبه‌های اول تا سوم شدند، اختصاص دارد. این نمایشگاه در نگارخانه ایمان و اندیشه اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار می‌شود.

وی در ادامه اجرای برنامه «پیک امید» را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک عنوان کرد و افزود: این برنامه ویژه کتابخانه‌های سیار کانون است که در مناطق کم‌برخوردار و عشایری اجرای برنامه می‌کنند.

کامرانی اضافه کرد: طرح «بشرا» نیز در طول هفته فوق با همکاری معاونت امور بانوان استانداری اجرای می‌شود. همچنین محصولات و تولیدات فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری آستان مقدس شاهچراغ(ع) در محیط حرم مطهر احمد بن موسی(ع) عرضه خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از برگزاری برنامه‎هایی مانند قصه‎گویی، نمایش عروسکی، کارگاه‌های مجازی و تقدیر از مادرانی که بیش از دو فرزند دارند را از دیگر اقدامات کانون در طول هفته ملی کودک عنوان کرد و افزود: به مناسبت هفته ملی بزرگداشت کودک سی و سومین شماره مجله ققنوس در استان فارس تولید می‌شود.

 

به گفته کامرانی، تصویرگری 3 عنوان کتاب داستان همزمان با هفته ملی کودک تمام شده که ویژه نوجوان تا دو ماه آینده منتسر می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با توجه به مباحثی که پیرامون ادغام کتابخانه‌های کانون با نهاد کتابخانه‌های عمومی مطرح شده است، گفت: باید از کانون پرورش فکری دفاع بیشتری کنیم زیرا این نهاد نقشی غیر از فعالیت فرهنگی و هنری نداشته و هیچگاه سیاسی نبوده است. مگر می‌شود یک خودرو را بدون موتور آن در نظر گرفت. دوام مراکز کانون پرورش فکری به حضور کتابخانه‌های آن است و اگر این را از کانون گرفت انگار موتور این خودرو را حذف کرده‌ایم.

کامرانی در عین حال از کمبود مراکز کانون در شیراز هم گلایه کرد و گفت: شیراز با وجود پتانسیل‌های فرهنگی نیاز به 20 مرکز دارد درحالی‌که اکنون 6 مرکز بیشتر ندارد و عملا مرکز شماره دو به دلیل ساخت پل کابلی از بین رفته و مرکز شماره یک هم اجازه تعمیرات ندارد.

وی افزود: برای بقای مرکز شماره یک کانون با نماینده ولی فقیه در استان فارس، شهردار شیراز، نماینده اول مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر و استاندار فارس مذاکره کردم و اگر سعدی و حافظ هم در قید حیات بودند با آنها هم صحبت می‌کردم.

1210

 

کد خبر 202785

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید