جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
دوشنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ۱۴:۵۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از رویکرد و سیاست‌های جدید مدیریت سازمان اوقاف خبر داد و گفت: شاهد هدایت موقوفات جدید در بخش کشاورزی، مهندسی، کشت و صنعت و دانش بنیان هستیم.

به گزارش پیام خبر، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی در همایش یاوران وقف با اشاره به قابلیت‌های این استان در بحث وقف و موقوفه با وجود یک هزار و ۴۰۸ بقعه متبرکه و ١٥ هزار و ٥٠ موقوفه که با ٣٢ دفتر و نمایندگی اداره می‌شود، عنوان کرد: خوشبختانه با تعامل این موقوفات مدیریت شده است.

وی با بیان اینکه  سابقه وقف در استان فارس به حدود ۷۰۰ سال پیش باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: نخستین وقف نامه‌ای که در فارس به تحریر درآمده به ٧٠٠ سال پیش بر می‌گردد که نشان از سلامت، درایت، دین داری، سخاوت و کرم مردم این استان دارد که در هر زمینه‌ای وقف داشته و پیشرو بوده‌اند.

او اظهار کرد: عمده موقوفات فارس به رفع نیازهای درمانی، خیرات، اطعام و روضه خوانی اختصاص دارد، البته هر جایی که واقفین احساس خلاء می‌کردند، برای رفع نیازمندان موقوفاتی ثبت کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به رویکرد و سیاست‌های جدید مدیریت سازمان اوقاف، شاهد هدایت موقوفات جدید در بخش کشاورزی، مهندسی، کشت و صنعت و دانش بنیان هستیم.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین شرکت‌های دانش بنیان موقوفه، سال گذشته در فارس به بهره برداری رسید و هم‌اینک همه قطعات پزشکی به جز دندان در این مجموعه تولید و در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد واخیراً هم ٥٠ میلیارد تومان به این شرکت از سوی اوقاف فارس تزریق شد.

او همچنین از کلنگ‌زنی شهرک پرتو دهی در شهرک صنعتی شیراز طی هفته‌های آینده در زمینی به مساحت ١.٥ هکتار و با اعتباری بالغ بر ٢٥٠ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در این شهرک، استریل مواد غذایی و تجهیزات پزشکی تحت یک سامانه انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از همکاری رسانه‌های این استان برای ترویج و توسعه فرهنگ وقف، قدردانی و تجلیل کرد. در این همایش از یاوران وقف در بخش‌های مختلف تجلیل شد.

1210

 

کد خبر 202786

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید